جمعه, 10 فروردین 1403
جمعه, 10 فروردین 1403

به گزارش حکایت گیلان | شهر نیویورک با پرداخت میلیون‌ها دلار به تظاهرکنندگانی که از اداره پلیس شکایت کردند موافقت کرده است.

هافینگتون پست نوشت: مقامات شهر نیویورک با پرداخت میلیون‌ها دلار به تظاهرکنندگانی که از اداره پلیس شکایت کرده و اعلام کرده‌اند که در اعتراض به قتل جورج فلوید با آنها بدرفتاری شده، موافقت کرده است.

طبق توافق پیشنهادی در صورت تایید یک قاضی فدرال، به هر یک از بیش از 300 نفر دستگیر شده در محله «موت هاون» در منطقه «برنکس» نیورک، 21500 دلار غرامت پرداخت خواهد شد.

از روز 4 ژوئن 2020 که جورج فلوید به دست افسران سفیدپوست اداره پلیس شهر مینیاپولیس خفه شد، تظاهرات گسترده‌ای در سرتاسر آمریکا از جمله نیویورک برگزار شد. تظاهرکنندگان خواستار مجازات نیروهای پلیس و قطع روند نژادپرستی سیستماتیک در ایالات متحده بودند.

بر اساس یک دادخواست دسته جمعی که بعداً در سال 2020 ارائه شد، پلیس نیویورک صدها معترض مسالمت آمیز را در استراتژی موسوم به «محاصره کردن» قبل از ساعت 8 شب به دام انداخت. مقررات منع آمد و شد اعمال شد و سپس دستگیری های دسته جمعی با استفاده از باتوم و اسپری فلفل بر روی برخی از تظاهرکنندگان آغاز گردید.

ماه گذشته، هیئت بازبینی پلیس غیرنظامی شهر توصیه کرد که 146 افسر به دلیل استفاده بیش از حد از زور و سایر رفتارهای نادرست در جریان اعتراضات سال 2020 با اقدامات انضباطی روبرو شوند. وکلا اعلام کرده‌اند ممکن است میزان خسارت تا 7 میلیون دلار هم برسد. نیویورک در سال 2022 مبلغ 121 میلیون دلار را برای حل و فصل تخلفات پلیس پرداخت کرد که بیشترین میزان در پنج سال گذشته است.

پلیس نیویورک گفته در آن زمان تلاش کرده بدون هزینه از حق تظاهرات شهروندان آمریکایی حمایت کند.

منبع:شفقنا

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان