جمعه, 10 فروردین 1403
جمعه, 10 فروردین 1403

به گزارش حکایت گیلان | موج مسمومیت سریالی دانش آموزان که چندین ماه پیش از قم شروع شده و به بروجرد و تهران رسیده بود حالا به شهر‌های بیشتری در سراسر کشور گسترش پیدا کرده است . موج مسمومیت دانش‌آموزان روز شنبه به صورت گسترده ادامه پیدا کرد.

مدیر روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش ایلام گفت: ۱۰ دانش آموز دختر شهرستان ایوان امروز با علایم شبیه مسمومیت به مراکز درمانی مراجعه کردند.مسعود احمدیان افزود: روند درمان این دانش آموزان مقطع تحصیلی ابتدایی و متوسطه اول با مراجعه به مراکز درمانی انجام شد که در نهایت هفت نفر ترخیص و سه نفر برای بررسی بیشتر همچنان در مرکز درمانی هستند.

اهواز

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اهواز از افزایش تعداد دانش‌آموزانی که امروز در استان خوزستان دچار مسمومیت شده‌اند، به ۷۰۰ نفر خبر داد.

وی افزود: ۵۰۰ نفر از این بیماران درمان و از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند و ۲۰۰ نفر همچنان تحت نظر هستند.

حی‌بر بیان کرد: روز گذشته نیز ۷۰ نفر در هفتکل دچار مسمومیت شدند که با احتساب این افراد، تعداد کل افراد دچار مسمومیت در استان خوزستان تاکنون ۷۷۰ نفر بوده است.

خرم آباد

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان از بروز علائم مسمومیت در بین تعدادی از دانش‌آموزان دو مدرسه پسرانه و دخترانه در خرم‌آباد خبر داد. وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه تا کنون مشکل خاصی برای هیچ یک از دانش آموزان در این زمینه به وجود نیامده است و مباحث اخیر بیش از آنکه سلامت دانش آموزان را به خطر اندازد جنبه روانی به همراه داشته است.

مشهد و نیشابور

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: ۱۰۰ دانش‌آموز متعلق به سه مدرسه دخترانه در شهرستان‌های مشهد و نیشابور این استان، صبح امروز با ادعای مسمومیت به بیمارستان منتقل شدند. وی اظهار کرد: مهمترین علایم دانش‌آموزان پایین بودن اکسیژن خون و بی حالی بوده که خوشبختانه اکنون حال همه آن‌ها خوب است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان با اعلام گزارش مسمومیت در دو مدرسه دیگر استان گفت: حال عمومی دانش‌آموزان مسموم خوب است.

وی افزود: طی این حادثه در مجموع ۴۹ نفر از این دو مدرسه به بیمارستان‌های همدان و ملایر اعزام شدند و تحت مداوا و درمان قرار گرفتند و خوشبختانه در حال حاضر حال عمومی همه دانش‌آموزان خوب است.

آبیک

فرماندار آبیک گفت: ۱۷ دانش‌آموز دختر یکی از مدارس آبیک دچار مسمومیت شده‌اند، ۱۵ نفر از دانش‌آموزان به صورت سرپایی مداوا شدند و حالشان رو به بهبودی است و به مرور در حال ترخیص هستند و ۲ دانش آموز نیز به بیمارستانی در قزوین منتقل شدند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: ۱۰ دانش آموز مدرسه دخترانه متوسطه اول شاهد "نرجس" اسفراین و ۳۶ دانش آموز مدرسه ابتدایی مختلط روستای گُلی بجنورد امروز (یکشنبه) با علایم مسمومیت به مراکز درمانی منتقل شدند.

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان صبح امروز ۱۵ دانش آموز گنبدی با علائم گازگرفتگی راهی بیمارستان شدند که ۱۲ نفر از آنها بعد از درمان مرخص شده و سه نفر بستری هستند.

سخنگوی اداره کل آموزش و پرورش استان فارس: یکشنبه ۱۴ اسفندماه ساعت ۹ صبح تعدادی از دانش آموزان دختر دبیرستان ایرج کمالی در شهرستان شیراز بوی نامطبوعی را استنشاق می‌کنند که بلافاصله مدیر مدرسه با سامانه ۱۱۵ اورژانس فارس ارتباط برقرار می‌کند.

ارومیه

مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۲ ارومیه از مسمومیت ۱۱ دانش آموز و یک نفر کار هنرستان عسگری ارومیه خبر داد. قاسم حشمتی گفت: در حال حاضر طبق بررسی‌های انجام شده توسط کارشناسان مربوطه منشاء مسمومیت مشخص نشده و تحقیقیات برای رسیدن به منشاء آن ادامه دارد.

اسفراین

طاهره توفیقیان، سرپرست دانشکده علوم پزشکی اسفراین اظهار کرد: ظهر امروز ۹ نفر از دانش آموزان یکی از مدارس اسفراین با علائمی مشابه مسمومیت و سردرد خفیف به بیمارستان این شهرستان منتقل شدند.

تبریز

رئیس اورژانس آذربایجان شرقی، از بروز علائم مسمومیت در ۳۷ دانش آموز تبریزی خبر داد.امروز یکشنبه چهاردهم اسفندماه تعداد ۳۷ نفر از دانش آموزان تبریزی تا ساعت ده و نیم صبح، با علایم مسمومیت تحت نظر پزشکی قرار گرفتند.

بر اساس مشاهدات عینی، امروز یکشنبه ۱۴ اسفند ماه حادثه مسمومیت دانش‌آموزان در مدرسه دخترانه شاهد خیابان مطهری اصفهان تکرار شد.

زنجان و ابهر

حسن اسمخانی مدیر روابط‌عمومی دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت: صبح امروز یک مورد مسمومیت تعدادی از دانش‌آموزان در دبیرستان دخترانه عصمت ابهر گزارش شد. وی تصریح کرد: در مورد دیگر مدیران مدرسه ابتدایی غنچه واقع در کوی فرهنگ زنجان گزارش مسمومیت اعلام کردند.

دانشجویان ارومیه

برخی دانشجویان دختر خوابگاه دختران یاس دانشگاه فنی و حرفه‌ای که در خیابان البرز ارومیه قرار دارد مدعی شدند ساعت ۰۰:۳۰ و ۱:۰۰ بامداد امروز به صورت متوالی در ۲ بار متفاوت بوی گاز نامعلوم استنشاق کرده‌اند.

 

از صبح امروز و به دنبال انتشار اخباری مبنی بر مسمویت تعدادی از دانش آموزان مدرسه راهنمایی دخترانه سید الشهدا بر اثر استشمام موادی سمی، دانشگاه علوم پزشکی شهید آیت ا… صدوقی(ره) و اداره کل آموزش و پرورش استان یزد در طی بیانه ای مشترک خبر از برvسی این موضوع توسط مراجع ذیصلاح و ترخیص دانش آموزان بستری شده دادند.

کاشان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان از انتقال ۶۸ دانش‌آموز حادثه دیده آموزشگاه دکتر موتمن کاشان به مراکز آموزشی درمانی شهید بهشتی و نقوی این شهر خبر داد.

کورش ساکی، اظهار کرد: ساعت ۱۱ صبح امروز ۴۰ نفر از دانش آموزان به بیمارستان شهید بهشتی و ۲۸ نفر از آنها به بیمارستان نقوی منتقل شدند.

فردیس

مدیر آموزش و پرورش شهرستان فردیس با اشاره به مسمومیت هفت دانش‌آموز در دو مدرسه فردیس، گفت: حال این دانش‌آموزان خوب است.

ابوالحسن معظمی گفت: روز یکشنبه ۱۴ اسفند ماه هفت دانش‌آموز در دو مدرسه پسرانه متوسطه اول و دوم در فردیس دچار مسمومیت شده و به بیمارستان منتقل شدند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان از بستری شدن ۱۶ دانش‌آموز دختر یکی از مدارس بندرعباس به علت احتمال مسمومیت خبر داد.

دکتر غلامعلی جاودان ظهر امروز (۱۴ اسفندماه) درجمع خبرنگاران، گفت: صبح امروز با تماس مسئولان یکی از مدارس دخترانه بندرعباس، مبنی بر مسمومیت تعدادی از دانش آموزان این مدرسه تیم‌های اورژانس به محل اعزام شدند.

قزوین

معاون سیاسی امنیتی استانداری قزوین گفت: ۴۰ نفر از دانش‌آموزان یک مدرسه دولتی که دچار مسمومیت و کسالت شدند، به ۲ بیمارستان ابوعلی سینا و ولایت قزوین منتقل شدند، اما جای نگرانی نیست و مشکل خاص و اورژانسی برای آنان به وجود نیامده است.

منبع:انتخاب

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان