جمعه, 10 فروردین 1403
جمعه, 10 فروردین 1403

به گزارش حکایت گیلان | صبح امروز خبری بر مسمومیت تعدادی از دانش‌آموزان در تعدادی از مدارس گیلان دست به دست شد که مدیرکل آموزش و پرورش گیلان آن را بیشتر یک مسئله روانی می‌داند.

محمد فائزی، مدیرکل آموزش‌وپرورش گیلان اخبار تأیید نشده مسمومیت دانش‌آموزان در ۲ شهرستان املش و رشت اظهار کرده است: تعدادی از دانش آموزان مدرسه‌ای از ناحیه یک رشت، به بیمارستان منتقل‌شده‌اند اما هنوز گزارش تأیید شده‌ای مبنی بر مسمومیت آن‌ها وجود ندارد. 

 مدیرکل آموزش‌وپرورش گیلان همچنین با اشاره به موضوع مسمومیت تعدادی از دانش آموزان در شهرستان املش، گفت: در شهرستان املش چند تن از دانش آموزان یک مدرسه غیردولتی استشمام بوی نامطبوع همچون سموم کشاورزی داشتند که با تدبیر فرمانداری شهرستان، مدرسه موردنظر فعلاً تعطیل شد. 

به گفته فائزی در پی استشمام بوی نامطبوع در مدرسه املش، دانش‌آموزی که مسموم و یا به مرکز درمانی منتقل‌شده باشد، تاکنون گزارش نشده است. 

مدیرکل آموزش‌وپرورش گیلان تأکید کرد که موضوع مسمومیت دانش‌آموزان بیش از اینکه به موضوع و چالش میدانی تبدیل شود به یک مسئله روانی تبدیل‌شده است. 

فائزی همچنین از تشدید مراقبت‌ها و هشیاری عوامل اجرایی مدارس استان خبر داد و خواستار توجه همگانی نسبت به تلاش دشمنان و القائات آن‌ها در رابطه با موضوع‌محوری مسمومیت‌ها شد. 

تلاش مدیرکل آموزش و پرورش گیلان برای القای حس روانی مسمومیت در حالی است که خودش هم نمی‌داند که چنین خبری صحیح است و یا خیر! مشخص است این اخبار نگرانی‌های زیادی را بین خانواده ها ایجاد کرده است و این تفکر که سعی کنیم آن را مساله روانی بدانیم کار را بدتر می‌کند. یعنی حداقل ایشان نمی‌توانست تا زمان مرخص شدن دانش اموزان در بیمارستان صبر کند و بازهم باید حرف‌های تکراری مسئولان دیگر استان‌ها را تکرار کند؟

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان