پنجشنبه, 09 فروردین 1403
پنجشنبه, 09 فروردین 1403

به گزارش حکایت گیلان | رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در جلسه غیرعلنی اینگونه بحث شد که کمیته‌ای برای همفکری تشکیل شود و من عنوان کردم که اگر دولت همفکری می‌خواهد ایرادی ندارد و ما کمک می‌کنیم، اما اقدامات نظارتی را از ۴۰ روز قبل انجام دادیم و حتما این موضوع را پیگیری می‌کنیم.


 سیدناصر موسوی لارگانی در نشست علنی نوبت صبح امروز (دوشنبه، ۸ اسفندماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر آئین نامه‌ای در اخطار قانون اساسی عنوان کرد: تذکر بنده معطوف به پیشنهاد قبلی است که آئین نامه رعایت نشد.

بر اساس گزارش وبسایت رسمی مجلس، نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تغییر انجام شده در مصوبه خلاف آئین نامه بود، افزود: این درست نیست که رئیس مجلس هرچه بخواهد از مصوبه کم یا اضافه کند. بنده چند مرتبه دیگر نیز تذکر دادم که شما نمی‌توانید موافق یا مخالف صحبت کنید. اداره قوانین بررسی کند که شما چند مرتبه موافق و مخالف صحبت کردید.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه وظیفه اصلی مجلس قانونگذاری و نظارت است، گفت: احترام امامزاده را باید متولی نگه دارد، شما دیروز عنوان کردید که دولت باید کمیته‌ای برای بحث ارز تشکیل دهد، حال این دولت کجاست؟ وقتی امام (ره) می‌گوید مجلس در رأس امور است چرا نباید حرمت خودمان را نگه داریم. مردم امروز نمی‌توانند حتی نان بخرند و همه قیمت‌ها لحظه‌ای افزایش پیدا می‌کند. خواهش من این است شما ورود پیدا کنید.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس در پاسخ به تذکر آئین نامه‌ای موسوی لارگانی عنوان کرد: این تذکر درباره موضوع عشایر، تذکر درستی است چرا که این پیشنهاد قابل طرح نبود، ولی نتیجه آن بروز بحران در مسئله تامین آب عشایر بود. نمایندگان نیز با علم به این موضوع به مصوبه‌ای رأی دادند که ۱۷۷ نظر موافق داشت.

وی در پاسخ به اخطار قانون اساسی موسوی لارگانی نیز تصریح کرد: مگر کسی مانع نظارت مجلس بر دولت در بحث مربوط به ارز است؟ افتخار مجلس این است که یک ماه و نیم قبل، مجلس این شرایط را پیش بینی کرده بود و در نشست نظارتی مجلس، بسته پیشنهادی کمیسیون اقتصادی ۴۰ روز قبل به دولت و رئیس جمهور منتقل شد و ما کارمان را انجام دادیم و الان هم کارمان را انجام خواهیم داد.

رئیس مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در جلسه غیرعلنی اینگونه بحث شد که یک گروه مشترک و کمیته در این خصوص با هم همفکری کنند و من عنوان کردم که اگر دولت هر همفکری از مجلس می‌خواهد ایرادی ندارد و ما کمک می‌کنیم، اما ما اقدامات نظارتی را از ۴۰ روز قبل انجام دادیم، اشکالات را گفتیم و مسائل را منعکس کردیم و حتما این موضوع را پیگیری می‌کنیم.

وی اضافه کرد: در جلسه دیروز شورای عالی هماهنگی اقتصادی نیز آقای پورابراهیمی همین موضوعات را مجددا متذکر شدند و پیگیر مسائل هستند.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان