پنجشنبه, 30 فروردین 1403
پنجشنبه, 30 فروردین 1403
عیسی فرهادی در نشست مشترک با رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان :

منطقه آزاد انزلی می تواند فاز قوی کشاورزی گیلان باشد

۱۴۰۱/۱۲/۰۸ ۱۰:۵۴ چاپ

به گزارش حکایت گیلان | عیسی فرهادی شامگاه یکشنبه در نشست مشترک با رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان اظهار داشت : محل احداث این سردخانه و سورتینگ جانمایی و نقشه زمین برای پیشنهاد ارائه شده است ، این سردخانه می تواند به نگهداری میوه کمک کند.

وی با بیان اینکه با توسعه و تکمیل بندر کاسپین و اتصال آن به خط آهن سراسری منطقه آزاد انزلی به چند سردخانه نیاز دارد افزود: احداث سردخانه و سورتینگ در این منطقه آغاز شده است و این منطقه به دنبال جذب سرمایه گذار در سایر بخش های مرتبط با کشاورزی است .

وی تصریح کرد : سازمان منطقه آزاد انزلی علاوه بر فعالیت تجاری ، اقتصادی ، گردشگری و بندری می تواند در بخش کشت گلخانه ای فعالیت داشته باشد و به همین منظور زمینهایی در وسعت ۱۰ و ۲۰ هکتاری برای توسعه کشت گلخانه ای در نظر گرفته و دنبال آن است که متقاضیانی که توان اجرایی آنها ظرف شش و هشت ماه به نتیجه می رسد را بکار گیرد .

فرهادی اضافه کرد: زمینی ۲۴ هزار متر مربعی در لیجارکی با کاربری مسکونی برای تامین مسکن در نظر گرفته شده است که طی ۲ سال آینده ۶۰۰ واحد مسکونی بر ظرفیت مسکن منطقه آزاد انزلی اضافه کند .

وی یاد آوری کرد: امسال ۲۰۰ هزار تن نهاده های کشاورزی از بندر کاسپین وارد کشور شده است و در مجموع حدود ۳۵ درصد روغن کشور از طریق این بندر تامین شده است که در صورت فزونی فعالیت بندر و راه اندازی راه آهن تحول عظیمی در سطح کشور را شاهد خواهیم بود .

وی اضافه کرد: بندر کاسپین در کنار عملیات عمرانی ترخیص کالا، صادرات و واردات می تواند نیازهای جهاد کشاورزی را در حوزه غلات و نهاده های دامی و روغن تامین کند.

فرهادی با اشاره بر اینکه منطقه آزاد انزلی آمادگی دارد به سیاست های جهاد کشاورزی در راستای تامین اهداف آن در برقراری امنیت غذایی کمک کند، گفت : ظرفیت منطقه آزاد انزلی در حوزه شیلاتی خالی است و از سرمایه گذارانی که توانایی تولید سالانه ۱۰ هزار تن آبزی در دریا دارند حمایت می کند.

در حوزه امنیت غذایی همه دستگاهها باید در کنار هم باشند.

صالح محمدی رییس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان نیز در این نشست با بیان اینکه در حوزه امنیت غذایی همه دستگاهها باید در کنار هم باشند گفت: همه دستگاهها در بحث امنیت و اقتدار غذایی مسئولیت دارند و طبق فرمایشات مقام معظم رهبری کشاورزی از مسائل درجه یک کشور بشمار می رود لذا با توجه به بحران کم آبی در فلات مرکزی کشور از سرمایه گذاری که آماده اند برای حفظ اقتدار و امنیت غذایی کشور تلاش می کنند حمایت می کنیم .

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان