جمعه, 07 اردیبهشت 1403
جمعه, 07 اردیبهشت 1403

به گزارش حکایت گیلان | روز گذشته  جلسه بررسی رزومه افراد کاندیدای تصدی جایگاه شهردار رشت با حضور اعضای شورا  برگزار شد و کار بررسی برنامه‌ها به پایان رسید. 

از جمله این افراد محمدعلی ثابت قدم شهردار رشت بود که برنامه های خود را ارائه داد. ناصر امانی شهردار سابق رودسر و نوشهر که به عنوان گزینه جدی شهرداری نام برده می‌شود و همچنین رحیم شوقی از معاونین سابق استانداری و منطقه آزاد انزلی نیز از دیگر کاندیداهایی بودند که در جلسه روز آخر حضور داشتند. جلسه انتخاب شهردار جدید رشت در روز چهارشنبه دهم اسفند برگزار خواهد شد.

برنامه های ثابت قدم

 محمدعلی ثابت‌قدم،  کاندیدای تصدی جایگاه شهردار رشت نیز در این جلسه با بیان اینکه سابق دو دوره شهردار شهر رشت را دارا می‌باشم، اظهار کرد: علی‌رغم شهردار رشت بودن، مدرس و عضو هیئت‌علمی دانشگاه، معاون مدیرکل بنیاد مستضعفان گیلان، مدیرکل مهندسی بنیاد مستضعفان و جانبازان کشور، مدیرکل عمران و مناسب‌سازی بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور را در نیاز در کارنامه دارم.
وی با اشاره به اینکه قطعاً نبود یا کمبود عمل‌گرایی بیشترین آسیب را به شهر رشت زده است، افزود: عدم وجود شجاعت در تصمیم‌گیری‌های سخت و عدم انضباط در شهر یا شهرداری نیز باعث رکود شهر رشت شده است.
کاندیدای تصدی جایگاه شهردار رشت با بیان اینکه این دو مورد را باید باهم داشت، گفت: هم باید شجاعت داشت و هم همراه با شجاعت باید انضباط شهری را نیز رعایت کرد تا اقتدار شهری را دوباره به شهرداری برگرداند.
ثابت‌قدم با اشاره به اینکه اگر با همان منوال سال‌های قبل جلو می‌آمدیم باید بودجه برای سال آینده خیلی بیشتر از این‌ها می‌شد، خاطرنشان کرد: ۳ هزار ۷۰۰ میلیارد تومان بودجه سال آینده حدود ۳۵ درصد بودجه تخصیص شهر رشت است که باید برای آن برنامه‌ریزی کرد.
وی با بیان اینکه بدنه شهرداری ازجمله باهوش‌ترین و توانمندترین افراد حوزه‌های اداری هستند، تصریح کرد: زیرا تصمیمات استراتژیک را باید به‌سرعت بگیرند و شهرداری یک ‌نهاد عمومی غیردولتی است که به‌صورت خصوصی اداره می‌شود.
کاندیدای تصدی جایگاه شهردار رشت با بیان اینکه سرعت گردش پول در سطح شهر رشت باید افزایش پیدا کند، گفت: با افزایش بروکراسی اداری این موضوع محقق نمی‌شود.
ثابت‌قدم با اشاره به اینکه یکی از اقدامات بنده احداث پیاده راه فرهنگی شهر رشت بود، بیان کرد: یکی از اهداف اقدامات پیاده راه در حوزه محیط‌زیست بود و اهمیت بعدی آن در حوزه میراث و گردشگری بود.
وی با اشاره به اینکه باید بر اساس مطالعات تصمیم گرفت که حوزه مدیریت شهری چگونه حل می‌شود، تصریح کرد: درآمد مناطق بالای شهر باید به سمت پایین‌شهر برود و باید اقتصاد شهر به نحوی باشد که اشتغال ایجاد کند.
کاندیدای تصدی جایگاه شهردار رشت با بیان اینکه برخی سؤال داشتند که خط بی‌آرتی را ایجاد کردید آیا در طرح ترافیک جامع شهری بود، گفت: اجرای آن بر اساس مصوبه بود و شورای عالی ترافیک استان هم آن را تأیید کرده بود.
ثابت‌قدم با بیان اینکه در دوره من از ۴۱ پارک محله‌ای رشت تعداد پارک‌های محلات به ۶۶ پارک رسید، خاطرنشان کرد: راه‌اندازی تالار گفتگو یکی از دیگر اقدامات مثمر ثمر دوران بنده بوده است که اقشار مختلف مردم در تالار گفتگو نماینده داشته باشند و این موضوع سازمان‌دهی شد.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان