پنجشنبه, 06 اردیبهشت 1403
پنجشنبه, 06 اردیبهشت 1403

به گزارش حکایت گیلان | گسترش نیوز در گزارشی از نرخ‌های عجیب تور کیش در آستانه نوروز خبر داده است.

در توضیح این خبر آمده:

اخیراً قیمت تور کیش با سفر به ترکیه برابری می کند و مردم ترجیح می دهند به جای سفر به کیش استانبول را انتخاب کنند تا حداقل دلشان برای هزینه ای که انجام داده اند نسوزد. با وضعیت قیمت ها چیزی که مشخص است این می‌تواند باشد که ایران این مقصد گردشگری را هم در آینده از دست می‌دهد و به گفته کیش وندان این جزیره در حال تخلیه است.

تور ۳ شب و ۴ روز کیش در هتل ۵ ستاره مارینا پارک صبحانه همراه با ناهار، برای ۲ نفر ۱۹ میلیون و پانصد هزار تومان هزینه دارد. با این قیمت چند سال گذشته سفر به یکی از کشورهای اروپا به راحتی انجام می شد اما الآن با ۲۰ میلیون باید به جنوبی ترین شهر ایران رفت.

 تور ۳ شب در هتل ۵ ستاره بین المللی کیش همراه با صبحانه، برای هر فرد شش میلیون ۱۶۵ هزار تومان برای گردشگر هزینه دارد. البته با قیمت پایین‌تر هم می‌توان این تورها را خریداری کرد البته امکانات هتل های ۲ و ۳ ستاره بسیار پایین است و شاید با سفر با برخی هتل‌ها شما از سفر کردن پشیمان شوید. در برخی از این هتل ها با ۳ میلیون تومان هم میتوانید یه این جزیره زیبا بروید. البته برای سفر در ایران ۳ میلیون تومان هم هزینه زیادی است.

 نکته فابل ذکر قیمت تورهای استانبول است که در ادامه به قیمت تورهای ۳ روزه پرداخته شده است. هزینه تور در هتل ۵ ستاره DoubleTree by Hilton که دارای امکانات مختلف است برای هر نفر ۱۰ میلیون تومان در می‌آید. این تور تنها با صبحانه است. حتی با قیمت پایین‌تر هم به این کشور می توانید سفر کنید. به طور مثال تور استانبول در هتل ۳ ستاره Taksim Palmiye Hotel همراه با صبحانه ۷ میلیون و پانصد هزار تومان قیمت دارد.

 مدتی است تا صدای کسی برای گرانی‌ها در می‌آید بهانه گرانی دلار صداها را خاموش می‌کند اما سفر در داخل کشور چه ربطی به موضوع دلار و نوسانات نرخ ارز دارد. اتفاقی که گردشگران را متعجب کرده و بسیاری از آدم ها را خانه‌نشین کرده است. متاسفانه کشور ما گردشگر خارجی را در پی کرونا و اتفاقات این روزها و ایران هراسی از دست داده است اما به نظر می‌رسد متولیان گردشگری در کل اعتقادی به گردشگر ندارند زیرا با قیمت‌های پیش رو برای سفرهای داخلی، گردشگران داخلی هم از بین رفته است.

تصمیم افراد برای سفر به ۲ جهت شده است؛ یا اینکه کلا به دلیل هزینه ها سفر را از سبد خانواده خود حذف کرده‌اند و به سفر های ۱ روزه می‌پزدازند و یا اگر انتهاب سفر را داشته باشند استانبول و شهرهای ترکیه را برای سفر انتخاب می‌کنند. به نظر می‌رسد بر خلاف ما کشور ترکیه برنامه‌ریزی درستی برای جذب گردشگر داشته است و از این صنعت پر درآمد استفاده کامل خود را می برد.

 مرزهای هوایی در ترکیه حتی در زمان کرونا هم باز بوده است و فقط یکسری محدودیت هایی وجود داشت که از چند روز گذشته تمامی آنها برداشته شده است. حتی تا هفته گذشته که محدودیت‌ها اعمال بود شاهد ورود و خروج گردشگران ایرانی به این کشور بودیم.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان