پنجشنبه, 06 اردیبهشت 1403
پنجشنبه, 06 اردیبهشت 1403
واکنش «احمدنژادی وار» حامی همیشگی دولت سیزدهم؛

خبرنگاران روزنامه سازندگی را ببریم به جایی که گوشت ارزان می دهند!

۱۴۰۱/۱۲/۰۲ ۱۰:۱۴ چاپ

به گزارش حکایت گیلان |  عبدالله گنجی را که می‌شناسید؟ قبل‌تر مدیر مسئول روزنامه همشهری بود و قبل از آن در روزنامه جوان قلم می‌زد، او یکی از حامیان سفت و سخت دولت رئیسی‌ست و مواضعش حداقل در همین یک سال اخیر بارها باعث بحث و جدل‌های زیادی شده، او حالا در رابطه با تیتر روزنامه «سازندگی» مِن باب گرانی گوشت و توقیف این روزنامه، یک توئیتی منتشر کرده که حجم اظهارنظرها درباره این توئیت زیاد و شگفت‌انگیز است، در ابتدا توئیت گنجی را گذاشتیم و در ادامه برخی واکنش‌ها: «جای هیات نظارت بودم به جای توقیف روزنامه سازندگی (اگر فقط علت، تیتر گوشت است) مدیران روزنامه و خبرنگار سرویس اجتماعی‌اش را می‌بردم چند مکانی که گوشت٢٣٢هزار تا٣٣٠هزار تومان توزیع می‌شود و می‌گفتم ببینید و گزارش تهیه کنید و فردا تیتر یک کنید. فیلم بازدیدشان را هم از سیما پخش می‌کردم»

 
 

 
چند نکته در این توئیت خیلی مورد توجه کاربران بوده، یکی ادبیات آقای گنجی نسبت به روزنامه‌نگاران است، جایی که از فعل «می‌بردم» استفاده می‌کند و به زعم برخی محترمانه نیست. نکته دوم این که گنجی در پاسخ به یکی از کامنت‌ها، محل خریدش را «میدان آزادگان» عنوان کرده، نکته سوم اما اشتباه گنجی‌ست، گزارش گرانی گوشت را خبرنگار حوزه اقتصادی می‌گیرد و نه اجتماعی! در ضمن کاربران زیادی هم به شباهت این پیشنهاد گنجی به آن پیشنهاد گوجه خریدن احمدی‌نژاد از نارمک اشاره کرده‌اند.

 
نسرین معروف‌خانی در توئیتی اصلا همان ۳۳۰ هزار تومان را هم نقد کرده: «اولا گوشت کیلویی۳۳۰ هزار تومن پز دادن و در بوق کردن داره؟ ۳۳۰ هزار تومن کمه واسه یه کیلو گوشتی که اقلا سی درصدش هم ضایعاته؟ ثانیا یه هل بدن، همین ۳۳۰تومنی هم می‌شه ۵۰۰تومن... ثالثا شما چه جور مطبوعاتی هستی که نمی‌دونی گزارش قیمت گوشت مربوط به سرویس اقتصادیه، نه اجتماعی...»

سیامک البته گمان می‌کند، گرانی گوشت به تحریم مرتبط است: «شما اصل مطلب را یا نگرفته‌اید یا خودتان را به کوچه علی چپ می‌زنید. اولا اصلا چرا گوشت باید در طی این مدت تصدی دولت فخیمه به ۳۳۰ برسد؟ دوم وجود گوشت ۵۰۹ هزاری را که نمی‌شود کتمان کرد.سوال این است چرا به این قیمت؟ سوم قرار بود سرنوشت معیشت مردم به تحریمها و دلار گره زده نشود که شده»

پیشنهاد صریح پروین نادریان: «تا مدیران روزنامه رفته‌اند گوشت کیلویی ۲۳۰-۳۳۰ هزار تومان را مشاهده کنند، شما هم قلم و کاغذ دست بگیرید ‌و هزینه‌های ماهیانه یک خانواده کارگر را محاسبه کنید، ببینید می‌توانند بعد از همه مخارج، از همان محل مورد نظر شما یک کیلو گوشت بخرند؟»

میم هنرمند توئیت گنجی را این گونه نقد کرده: «جناب گنجی می‌دونم هم منطق هم سفسطه را خوب بلدی، اینوفرمایش شما سفسطه هست. بله گوشت به قیمت‌هایی که گفتی توزیع می‌شه اما چه‌ گوشتی(کیفیت)چگونه؟صف‌های طولانی که آخرش هم به تعداد زیادی نمی‌رسه و مردم به ناچارند از قصابی‌های با قیمت‌های کذایی بخرند. اگر راست می‌گید به قصابی‌ها یه سر بزن»

داود باقری عینا تجربه خودش از خرید گوشت را در پاسخ به گنجی به اشتراک گذاشته: «اقای گنجی! روز جمعه ساعت حدود یک بعدازظهر گوشت بسته‌بندی از فروشگاه شهروند آرژانتین خریدم ۴۹۵ لطفا اگر فرصت داشتید یک سری بزنید! چرا فکر می‌کنید همه دروغ می‌گند؟»

این هم تجربه زهرا از خرید گوشت در این روزها: «دیروز گوشت تنظیم بازار دیدم، گوشت گوساله و گوسفندی چرخ کرده یک کیلیویی۱۹۸هزارتومن، گوشت خورشتی گاوی و گوسفندی با چربی۲۳۰ تومن، الله واعلم گوشت چی باشه. من فقط دیدم توان خرید همون گوشت خرم نداشتم. یکی از اون بچه های بالا میگفت گوشت گوسفنداشون کیفیت نداره»

پاسخ رندانه «عمو تنسر»: «اصلا گوشت عبدالله ۲۰۰۰۰۰۰ریال خودت روت میشه بگی رفتم یک کیلو گوشت گرفتم ۲ میلیون ریال/۲۰۰ هزار تومان!؟»

گلایه سعید: «کجا هستند این مکان‌ها آقای گنجی؟ چون ما مدت‌هاست که با این قیمتی که شما فرمودید جایی حداقل گوشت گوسفند و گاو پیدا نمی‌کنیم! کما اینکه همین قیمتی که شما می‌فرمایید هم مگه مناسبه؟ دارین صرفا راجع به ۱ کیلو گوشت صحبت می‌کنید با عدد ۳۳۰ هزار تومان یا بهتر بگم ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار ریال» حتی در دوردست‌ترین نقاط هم گرانی به عدالت توزیع می‌شود، توئیت اِم.آف: «در یکی از محروم‌ترین مناطق خراسان شمالی تقریبا ۱۰ روز قبل گوشت گوساله خریدم ۳۳۰ هزارتومان. حالا مگه ۳۰۰هزارتومن کمه؟ که دارین این قیمت رو عادی جلوه میدین.همون ۳۳۰ هم خیلی گرونه»

مجید امیررحیمی: «جناب گنجی اون گوشت با اون قیمت، گوشت خالص نیست بلکه در صورت خرد شدن نزدیک به نصفش استخوان و ضایعاته که معمولاً در غذاهایی مثل خورشت‌ها کاربردی ندارند . ضمن اینکه همه مردم هم امکان دسترسی به همین گوشت‌ها بنا بر دلایل اقتصادی، فیزیکی، حمل و نقل، بعد مکانی و ... را ندارند»

و این هم توئیت آخر: «جناب گنجی به مقدساتی که شما قبول داری امروز همشیره من گوشت خرید کیلویی ۴۷۰ هزار تومان ناقابل. ما به خدا دروغگو نیستیم. اگر قبول می‌کنید!»

منبع: برترینها

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان