پنجشنبه, 30 فروردین 1403
پنجشنبه, 30 فروردین 1403

به گزارش حکایت گیلان | در دو خبر مجزا از دستگاه قضائی ، منع تعقیب یکی از پلتفرم‌های نمایش خانگی صادر و برای مدیرعامل دیوار حکم تبرئه صادر گردیده است. 

«اشکان میرآرمندهی»، مدیرعامل دیوار، پس از اعاده دادرسی و بررسی مجدد پرونده در دادگاه تجدیدنظر، از اتهام وارده تبرئه شد. آرمندهی سال گذشته و در پی تشکیل پرونده‌ای درباره تعدادی از آگهی‌های منتشرشده در پلتفرم دیوار، به سه ماه و یک روز حبس محکوم شده بود.

براساس حکم نهایی ابلاغ‌شده به آرمندهی، مسئولیت کیفری انتشار و عرضه محتوای مجرمانه در پیام‌رسان‌های اجتماعی داخلی بر عهده کاربر منتشر‌کننده آن عنوان شده است. ازهمین‌رو، برابر مصوبه شورای عالی فضای مجازی کشور و آئین‌نامه حمایت حقوقی از فعالیت پیام‌رسان‌های اجتماعی داخلی، پلتفرم مسئولیت کیفری محتوای بارگذاری‌شده از سوی کاربر را ندارد.

مدیرعامل دیوار روزهای پایانی دی‌ماه سال جاری از احضار مجدد خود به دادگاه خبر داده بود. این احضاریه ممکن بود منجر به اجرای حکم چند‌ماهه زندان او شود. مسئله اما فراتر از حکم آرمندهی بود و نتیجه این پرونده مسیر فعالیت ارائه‌دهندگان خدمات کاربر محور را مشخص می‌کرد.

همچنین منع تعقیب یکی از پلتفرم‌های نمایش خانگی صادر و در هفته قبل به مدیر این مجموعه ابلاغ شد.

ایسنا نوشته است: پیگیری خبرنگار ما درباره‌ی شکایت ساترا و بررسی قضایی شکایت مذکور نشان می‌دهد قرار منع تعقیب قطعی مدیرعامل فیلیمو صادر و به نامبرده ابلاغ شده است.

بر اساس این گزارش، ظاهرا بعد از ثبت شکایت ساترا نسبت به اتهام اخلال در نظم و آسایش عمومی و فعالیت تجاری در زمینه تولید، تکثیر و عرضه نوارهای صوتی و تصویری بدون اخد مجوز مورخ ۱۴۰۱/۱۱/۱۳، دادسرای فرهنگ و رسانه قرار منع تعقیب صادر کرده است.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان