چهارشنبه, 29 فروردین 1403
چهارشنبه, 29 فروردین 1403

به گزارش حکایت گیلان | در روز‌های گذشته انتشار کلیپی از معلم قائمشهری در فضای مجازی بحث برانگیز شده است. حالا این معلم که تحت فشار زیادی بوده است، امروز با انتشار ویدئویی از مسئولان و مردم و ... عذرخواهی کرد.

به نقل از ایسنا، مدیرکل آموزش و پرورش مازندران درباره موضوع قطع همکاری معلم قائمشهری گفت: این خانم معلم اخراج نشده بود که مجدد به کار دعوت شود و فردا در محل کار خود حاضر خواهد بود و همکاری با وی ادامه دارد.

حسین کمالی پاشاکلائی با تشریح کامل آنچه طی این مدت اتفاق افتاده اظهار کرد: مستحضر هستید این موضوعی که اخیرا رخ داد، مطابق آنچه نبود که در رسانه‌ها به آن اشاره و پرداخته شد. این خانم معلم تا روز چهارشنبه در محل کار حضور داشتند و پنجشنبه و شنبه نیز که تعطیل بود و فردا به محل کار خود می‌رود و فضای رسانه‌ای این موضوع را به شیوه خود منعکس کردند.

کمالی پاشاکلایی، افزود: به محض انتشار این کلیپ با محتوای نامناسب در فضای رسانه‌ای، آموزش پرورش مطلب را بررسی کرد و واحد‌های نظارتی تصمیم گرفتند که مانع ادامه همکاری این معلم شوند؛ در چنین مواردی روال به این شکل است که مراتب باید طی نامه‌ای به معلم ابلاغ شود. پس از ابلاغ نامه به خانم معلم مبنی بر بیان توضیحات و اعلام دفاعیات، متاسفانه برای خانم معلم کاری پیش آمد که نتوانست برای عرض توضیحات مراجعه کند.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران تصریح کرد: ما به‌رغم وجود تعطیلات در طی این ۲ روز مراتب را بررسی کردیم و شخص استاندار مازندران نیز طی تماسی دستور موکد دادند مبنی بر اینکه این پرونده هرچه سریعتر به طور فوق‌العاده بررسی شود، در نتیجه واحد‌های نظارتی به دلیل اهمیت مسئله بسیج شدند.

کمالی پاشاکلایی متذکر شد: با توجه به اظهار ندامت و پشیمانی این خانم معلم و نیز اظهار به ناآگاهی از محتوا و بیان اینکه هیچگونه قصد و نیت سوء و تخریبی نداشته و خطایی در این ارتباط صورت گرفته است، وی درخواست چشم‌پوشی از خطا و اعطای فرصت جبران داشت.

وی با بیان اینکه این معلم همچنین در ادامه طی ارتباطی با آیت‌الله معلمی، نمایندگان خبرگان رهبری در مازندران و نیز تماس با استاندار مازندران به عنوان رئیس شورای آموزش پرورش، پیگیر موضوع بود، تاکید کرد: استاندار در این رابطه به ما دستور دادند که این پرونده مورد ارزیابی و بررسی مجدد قرار گرفته و اگر امکان بازگشت به کار وجود دارد، این خانم معلم جوان به کار بازگردد.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران افزود: امروز بلافاصله جلسه‌ای به همین منظور تشکیل شد و مسئولان ذیربط فراخوانده شده و ابعاد موضوع مورد بررسی قرار گرفت. با توجه به اینکه استاندار رئیس شورای آموزش و پرورش و نیز نماینده دولت بوده و ارتباط سازمانی فی‌مابین وجود دارد، موضوع به شکل ویژه بررسی شد و با توجه به اظهارات خانم معلم مشاهده شد که زمینه برای اصلاح در وی وجود دارد و این معلم می‌تواند جبران کند، زیرا به حرفه معلمی علاقه دارد، منتها در مورد آن کلیپ بار‌ها عنوان کرد که قصد و غرضی نداشته و اشتباه رخ داده و اکنون پشیمان است و درخواست فرصت جبران کرد.  از سوی دیگر بنا به گفته‌های آیت‌الله معلمی به مناسبت روز مبعث و درخواست بخشش، این اقدام انجام شد و خانم معلم از دانش آموزان و خانواده‌ها عذرخواهی کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش در پایان خاطرنشان کرد: در واقع این خانم معلم به لحاظ فیزیکی از کار اصلا اخراج نشد چرا که چهارشنبه در کلاس درس حضور داشت و فردا نیز ادامه فعالیت خواهد داشت و مراحل قانونی خود به لحاظ حقوقی را باید در هسته گزینش پیگیری کند، چون تا اینجا برابر مقررات اقدام شد و در ادامه هم همینطور است و ایشان در کنار حضور در کلاس درس پیگیر حقوقی امور اداری خود خواهد بود.

همرسانی کنید:
برچسب‎ها : معلم قائم شهری

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان