پنجشنبه, 09 فروردین 1403
پنجشنبه, 09 فروردین 1403
کنایه کرباسچی به امیرعبداللهیان:

بی اطلاعی از بازداشت خبرنگاران عجیب است

۱۴۰۱/۱۱/۲۳ ۲۱:۵۸ چاپ

به گزارش حکایت گیلان | غلامحسین کرباسچی مدیرمسئول روزنامه هم‌میهن در واکنش به سخنان اخیر حسین امیرعبدالهیان مبنی بر اینکه هیچ روزنامه‌نگار و خبرنگاران بازداشت نشده است» به رویداد۲۴ می‌گوید: از جمله خبرنگاران بازداشت شده در چند ماه اخیر، خانم الهه محمدی خبرنگار روزنامه هم‌میهن است که طبق پرس‌وجویی که کردیم، در عین حال که به ما گفتند بحث بازداشت او مربوط به جریان‌های اخیر نیست، ولی ظاهرا سوالاتی که از او در بازجویی‌ها شده است بیشتر درباره همین موضوع گزارش و پیگیری‌هایش برای مرگ مهسا امینی بوده است. 

 
کرباسچی ادامه داد: به نظرم آقای امیرعبدالهیان گزارش‌های مربوط به داخل کشور را ندیده و اطلاع نداشته است چرا که بعید است که بخواهد خلاف واقع سخن بگوید. در ذهن او نیستم که بدانم بر چه مبنایی چنین سخنانی را مطرح کرده، اما در حالت خوشبینانه باید بگوییم ایشان وقت نکرده که گزارش‌های داخلی کشور را مطالعه کند. در چندماه اخیر خبرنگاران زیادی بازداشت شدند و ممکن است آقای وزیر این خبرنگاران را خبرنگاران محقی نمی‌داند یا مثلا فکر می‌کند که این‌ها جرائم دیگری دارند و اطلاعاتی دارند که ما نداریم! 

این فعال سیاسی، با بیان اینکه حتی وزیر ارشاد هم چندبار خواسته بود که گزارش دستگیری خبرنگاران را به او بدهند تا وضعیت آنها را پیگیری کند، گفت: شاید آقای امیرعبدالهیان این است که به دلیل مشغله کاری چندان در جریان امور نیست، وگرنه نمی‌شود خدای نکرده نسبت‌های خلاف واقع به مسئولان جمهوری اسلامی بدهیم!

او ادامه داد: عنوان کردن چنین سخنانی جای تاسف دارد. البته آقای امیرعبدالهیان به جز این موضوع، در خصوص مسائل دیگری هم اظهارنظر کرده‌ و بعد سخنانش را اصلاح کرده است مثلا در موضوع پهپاد هم چند اظهارنظر متفاوت از او عنوان شد. شاید در این مورد هم بعدا اصلاح کنند؛ یا شاید هم سخنانش بد ترجمه شده است یا اینکه یک توجیهی در این رابطه داشته باشد. مسئله بازداشت خبرنگاران موضوع مخفی نبوده که کسی در جریان آن نباشد و بی‌اطلاعی از این مباحث هم عجیب است. 

کرباسچی با اشاره به اینکه رسانه‌های خارج از کشور در بیان تعداد بازداشتی‌ها ارقام‌های چند ده هزار نفری را می‌گویند و شاید سخنان امیرعبدالهیان نسبت در واکنش به این ارقام باشد، گفت: تاکنون که هیچ نهاد و دستگاهی تعداد دقیقی از بازداشتی‌های چندماه اخیر اعلام نکرده است و با توجه به تعدادی که نمایندگان و برخی از رسانه‌ها اعلام کردند، نشان می‌دهد تعداد باداشتی‌ها رقم قابل توجهی است و چون در داخل کشور هیچ نهادی به صورت رسمی عدد اعلام نکرده، نمی‌توان گفت که آیا تعداد بازداشتی‌ها اغراق‌آمیز بوده است یا خیر. حالا به هر حال آقای امیرعبدالهیان حتما توجیهی برای این موضوع دارند که شما به عنوان خبرنگار باید از او سوال کنید.

مدیرمسئول روزنامه هم‌میهن ادامه داد: مسئولان جمهوری اسلامی نباید به نحوی سخن بگویند که حمل بر خلاف‌گویی شود، اینکه نخواهند تصویری از ایران‌هراسی ارائه دهند، امری طبیعی و لازم است، اما در عین حال باید مراقب باشند تصویری خلاف واقع ارائه ندهند، چراکه دیگر کسی به حرف آنها اعتماد نمی‌کند. اگر قرار باشد هر مسئولی سخنان غیرواقعی از شرایط کشور مطرح کند در هر زمینه‌ای که باشد چه در داخل کشور و چه در خارج از کشور، هیچ اعتباری ندارد. ضرر این رویه برای کشور کمتر از ایران‌هراسی نیست. 

او ادامه داد: آقایان باید در سخن گفتن دقت و صداقت داشته باشند. برخی از مسئولان سخنانی عنوان می‌کنند که نشان‌دهنده کم‌اطلاعی آنها است. متاسفانه در کشور این معضل را داریم که مسئولان گزارش‌های خلاف واقع به رئیس جمهور ارائه می‌دهند و آمار و ارقامی که می‌گویند منطبق با واقعیت نیست، خصوصا در مسائل اقتصادی! این اتفاق آسیب زیادی به کشور وارد می‌کند.

منبع: رویداد ۲۴

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان