پنجشنبه, 09 فروردین 1403
پنجشنبه, 09 فروردین 1403

به گزارش حکایت گیلان | به نقل از آنا،  هواشناسی چند روزی است که هشدار نارنجی بارش طولانی مدت در تهران را صادر کرده بود و از ساعات ابتدایی امروز تا کنون بیش از ۱۰ سانتی‌متر برف در تهران باریده است، در برخی مناطق کولاک، وزش باد شدید، رعدوبرق، تگرگ و کاهش دید وجود داشته و هواشناسی هشدار داده است، ۲۴ ساعت سخت از این نظر پیش‌روی مدیران شهری و مدیریت بحران خواهد بود.

شب گذشته نیز رئیس سازمان مدیریت بحران شهر تهران از بارش شدید برف در تهران در روز یکشنبه خبر داده و گفته است: برای مدیریت این مساله هماهنگی‌های لازم میان دستگاه‌های مختلف در شهر تهران انجام شده است. و از شهروندان درخواست کرده که  از تردد غیرضروری در سطح شهر پرهیز و تا حد امکان از خودروی شخصی استفاده نکنند.

**با وجود تعطیلی مدارس ۵ منطقه، ساعت ۱۰ صبح ترافیک تهران قفل شد

در ساعات اولیه صبح امروز نیز  اداره آموزش و پرورش شهر تهران مدارس ابتدایی مناطق ۱ تا ۵ شهر تهران را به دلیل برودت هوا، بارش برف و لغزندگی سطح معابر تعطیل اعلام کرد، اما چند ساعت بعد با شدیدتر شدن بار ترافیکی تهران، احمد علوی یکی از اعضای شورای شهر با انتقاد از استانداری تهران گفت: از دیروز همه می‌دانستیم که امروز سنگین‌ترین برف در کل شهر تهران آغاز می‌شود و علاوه بر مناطق شمالی مناطق مرکزی و جنوبی شهر تهران نیز درگیر خواهند شد.  

وی افزود: شورای موجود در استانداری تهران چه اصراری داشت که فقط مدارس ابتدایی مناطق ۱ تا ۵ تعطیل شوند؟ اکنون ساعت ۱۰ صبح است و شهر قفل است بنابراین باید همه مقاطع تحصیلی در شهر تهران تعطیل می‌شد.

**مشاهدات شهروندان و نقشه‌های آنلاین خبر از قرمز بودن وضعیت ترافیکی می‌دهد و شهرداری وضعیت تردد را مناسب می‌داند

با شروع زمان فعالیت‌های روزمره در سطح پایتخت ترافیک در تهران قفل شد، و در حالیکه نقشه‌های آنلاین نشان می‌داده که ترافیک در سطح شهر تهران به شدت افزایش یافته و وضعیت قرمز است، سرپرست اداره کل امورخدمات شهری شهرداری تهران، در گفتگو با خبرنگار آنا، با اشاره به اینکه از ساعات ابتدایی امروز همزمان با شروع بارش برف نیرو‌های خدمات شهری در حال برف روبی و آماده سازی معابر برای تردد بوده اند، گفت: تمام معابر تهران شن پاشی شده و هیچ معبری در سطح شهر تهران به دلیل بارش برف مشکل تردد ندارد.

**پلیس: ترافیک بزرگراه‌ها سنگین است

دقایقی بعد از این گفتگو سرهنگ محمد رضا خسروجردی رییس مرکز فرماندهی وکنترل هوشمند پلیس راهور تهران بزرگ به خبرنگار آنا گفت: در بزرگراه‌ها به‌ویژه در بزرگراه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، بزرگراه شهید بابایی و بزرگراه ارتش ترافیک سنگین گزارش می‌شود.

**معاون شهردار: اگر تجهیزات و خلاقیت و نوآوری‌هایی در برف روبی وجود داشته باشد، قطعا استقبال می‌کنیم

معاون شهردار تهران که در صحن شورای شهر به منظور تشریح علل وضعیت نامناسب مدیریت ترافیک در بارش روز پنجشنبه حاضر شده بود، هم از کوتاهی‌های صورت گرفته در بارش قبلی تهران عذرخواهی کرد و گفت: اگر تجهیزات و خلاقیت و نوآوری‌هایی در برف روبی وجود داشته باشد، قطعا استقبال می‌کنیم؛ اما در خصوص حضور در مرکز مانیتورینگ باید بگویم که از نیمه‌های شب در مرکز حضور داشتم تا ببینم مخازن شن شارژ شده اند یا خیر؟ تا ببینم شهرداران در محل حضور دارند یا خیر؟ ماشین آلات در محل خود مستقر هستند یا خیر؟

**سخنگوی شورای شهر: نقد‌ها درباره عملکرد شهرداری در برف روبی منصفانه نیست!

علیرضا نادعلی سخنگوی شهرداری تهران در جهت دفاع از عملکرد شهرداری در جلسه شورای شهر گفت: به عملکرد شهرداران مناطق و مدیران شهرداری تهران باید اعتماد کنیم البته این به معنی نقد نکردن نیست، اما باید نقد‌ها منصفانه باشد. متاسفانه برخی اظهارات مطرح شده در مورد عملکرد شهرداری تهران در زمینه برف روبی غیر منصفانه و همراه با اطلاعات کم بوده است.

**رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران: روش‌های برف روبی قدیمی تاثیری ندارد

جعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران نیز در تذکری با اشاره به راهکار‌های برف روبی یادآور شد: روش‌های گذشته و پرداخت میلیارد‌ها تومان برای ماشین آلات سنگین که تأثیری ندارند، باید تغییر کند و از مایعات ضدیخ استفاده کرد که ساعات زیادی از یخ زدگی جلوگیری خواهد کرد و کمتر به گونه‌های گیاهی آسیب خواهد زد.

وی با تأکید بر حضور به موقع نیرو‌ها و مدیران در مراکز اصلی کنترل ترافیک یادآور شد: حضور در میدان از شخص شهردار تا شهرداران نواحی یکی از این راهکارهاست. دیگر روش؛ هماهنگی شهرداری و پلیس راهور است که باید جلسات میدانی و حضور مشترک صورت بگیرد.

تشکری هاشمی با بیان اینکه باید اطلاع رسانی لحظه‌ای به مردم انجام شود، خاطرنشان کرد: آموزش شهروندی ما بسیار ضعیف است و بسیاری از رانندگان به دلیل عدم مهارت لازم، ترافیک ایجاد می‌کنند.

وی تأکید کرد: هیچ چیز موثرتر از حضور میدانی مدیران در سطح شهر نیست؛ تجهیزات هوشمند ترافیکی شهر وضعیت خوبی ندارند و باید در روز‌های آتی تدبیری اندیشیده شود تا مشکلی در بارش‌های احتمالی آینده نداشته باشیم.

بر اساس آنچه پیش‌بینی‌شده، این بارندگی تا روز دوشنبه ادامه خواهد یافت، به نظر می‌رسد ترافیک کشنده تهران را باید در روز‌های آینده باز هم تجربه کنیم اما، مدیران شهری باید برای مدیریت شهر در زمان بارندگی‌های شدید فکری کنند، ادامه این روند در تهران قطعا نارضایتی ها را از مدیریت شهری گسترش خواهد داد.

 اعتراض عضو شورای شهر تهران: بودجه برف‌روبی شهرداری هدر می‌رود

 ناصر امانی، عضو شورای شهر تهران در انتقاد از مدیریت شهری راجع به برف پنجشنبه که تهران را قفل کرد گفت: بروید ببینید مردم زیر پست عذرخواهی من چه نوشته‌اند؟ من شرم دارم کامنت های مردم را اینجا بخوانم!

 
گفته‌اند همه شما شورا را رها کنید. شهر را رها کنید خودش اداره می‌شود.

آقای زاکانی بعدازظهر روز چهارشنبه یا پنجشنبه باید به اتاق ماریتورینگ معاونت حمل و نقل می‌رفت و معاونت‌ها و شهرداران را به خط می‌کرد تا آن فاجعه نصف شب اتفاق نیافتد.

ساعت ۱۲ من با شهردار ناحیه صحبت کردم و ۶ ساعت طول کشید تا از سئول به اوین رسیدم. 

 
در خانه تا ۳ و نیم نصف شب دیدم که مردم یا ماشین را هل می‌دهند یا ماشین‌شان را کنار خیابان پارک کرده و پیاده به خانه‌شان می‌روند.

به من حق بدهید توییت بزنم و بگویم بودجه برف‌روبی شهرداری هدر می‌رود.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان