جمعه, 31 فروردین 1403
جمعه, 31 فروردین 1403

اختصاصی حکایت گیلان | به نقل از گاردین، هشدار حمله هوایی صبح امروز در سراسر اوکراین اعلام شده است.  زیرا مقامات نسبت به حملات موشکی احتمالی روسیه هشدار داده‌اند و از ساکنان خواسته‌اند تا پناه بگیرند.

 سرهی پوپکو،رئیس اداره نظامی شهر کیف  با اعلام این که تهدید بزرگ حمله موشکی وجود دارد، خاطرنشان کرد:  من می خواهم دوباره به مردم  تاکید کنم، آژیرهای هشدار هوایی را نادیده نگیرند.

آنتون گراشچنکو، مشاور رئیس‌جمهور اوکراین نیز از «تهدید حمله موشکی گسترده روسیه»  خبر داد و از مردم خواست در پناهگاه‌ها بمانند.

اوله سینیهوبوف فرماندار خارکف در تلگرام گفته است که در حملات صبح امروز روسیه هفت نفر زخمی شده اند.در پست او آمده است: بر اساس اطلاعات اولیه، در نتیجه آخرین حمله اشغالگران که حوالی ساعت 10:30 صبح در منطقه خارکف رخ داد، هفت نفر زخمی شدند. حال دو نفر از آنها وخیم است.

اوکراین گفته است روسیه حملات موشکی و پهپادی «عظیم» را روز جمعه، یک روز پس از سفر ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور آمریکا به برخی از کشورهای اروپایی برای فشار بر سلاح‌های دوربرد، انجام داد.

نیروی هوایی ارتش اوکراین با بیان اینکه صبح روز جمعه «دشمن به شهرها و تأسیسات زیرساختی حیاتی حمله کرد»، افزود: هفت فروند پهپاد  ساخت ایران از دریای آزوف و شش فروند موشک کروز کالیبر از دریای سیاه پرتاب شدند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، نیروی هوایی اعلام کرد که پنج پهپاد و پنج موشک کالیبر را سرنگون کرده است.

روسیه همچنین یک حمله "عظیم" با "حداکثر 35 موشک هدایت شونده ضد هوایی" انجام داد که منطقه خارکف در شرق و منطقه جنوب زاپوریژژیا را هدف قرار داد.

همرسانی کنید:

نظرات شما:

علی اکبرمویدی 21 بهمن 1401 ساعت 03:11

سلام
خواستم اطلاع بدم که ولودیمیرزلنسکی رئیس جمهور اوکراین هست ونه آمریکا وشما درخبربالا دوباراین اشتباه رو تکرارکرپید

نظر دهید - پسندیدم 0

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان