پنجشنبه, 09 فروردین 1403
پنجشنبه, 09 فروردین 1403

به گزارش حکایت گیلان |وزیر اقتصاد با اشاره به برخی شیطنت‌ها در خصوص طولانی شدن تشریفات گمرکی، گفت: سال آینده به میزان ایکس ری های موجود آشکارسازهای جدید در گمرکات سراسر کشور نصب خواهد شد.

به نقل از تسنیم، احسان خاندوزی با بیان اینکه در سال آینده معادل کل ایکس ری های موجود، آشکارسازهای جدید در گمرکات سراسر کشور نصب خواهد شد، گفت: این اقدامات به تسریع تشریفات گمرکی منجر خواهد شد.

خاندوزی گفت: در کنار این سرعت، دقت در اجرای تشریفات از دست نخواهد رفت تا اقدامات نظارتی مراجع مرتبط در کوتاه ترین زمان انجام شود.

وزیر اقتصاد تاکید کرد، در کشورمان، در زمینه ساخت ایکس‌ری با کیفیت بالا ظرفیت مناسبی در حوزه بخش خصوصی و بخش دولتی( وزارت دفاع) وجود دارد. بر این اساس تامین مالی سریع تر شرکت‌های دانش بنیان فعال در حوزه ایکس ری در دستور کار است. همچنین باید ظرفیت ایجاد بازار برای این شرکت‌ها در منطقه ایجاد شود.

خاندوزی با اشاره به صفهای طولانی ترخیص کالا در برخی گمرکات مثل آستارا در مرز کشور آذربایجان، گفت: طولانی شدن فرایند مربوط به تشریفات دو طرف است و در برخی موارد شیطنت‌هایی از سوی کشور مقابل وجود دارد. بر این اساس مذاکراتی از طریق وزارت اقتصاد و خارجه برای رفع این چالش انجام شده است.

وی افزود، برای سال بعد اخبار بهتری در خصوص کاهش زمان ترخیص و صادرات کالا به گوش خواهد رسید. همچنین اقدامات لازم برای کاهش زمان ترخیص از 5 به دو روز در دستور کار قرار گرفته است.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان