جمعه, 10 فروردین 1403
جمعه, 10 فروردین 1403

به گزارش حکایت گیلان | جمعی از پذیرفته شدگان آزمون استخدامی دوره هشتم دستگاه های اجرایی از استان گیلان ( سال 99) نسبت به عدم گزینش خود توسط  وزارت کشور و استانداری گیلان ، برای حکایت گیلان مطلبی ارسال کرده اند. در این مطلب آمده است حدود ده نفر با وجود قبولی و مصاحبه گزینش در وزارت کشور و استانداری همچنان بلاتکلیفند. این در حالی است که تعدادی از آن ها  از شغل های آزاد و خصوصی خود هم  استعفا داده اند و دچار مشکلات شخصی و خانوادگی و حتی بیماری های جسمی و روحی شده اند.

در این نامه آمده است: 

در دی ماه سال 1399 هشتمین دوره آزمون استخدامی فراگیر دستگاههای اجرایی، با مجوز سازمان اداری و استخدامی کشور و همکاری سازمان سنجش آموزش کشور برگزار شد. پس از برگزاری آزمون کتبی، در بهمن ماه همان سال نتایج اولیه اعلام شد و اسامی 3برابر ظرفیت هر کدام از شغل-محل های مندرج در دفترچه آزمون برای طی کردن مرحله مصاحبه اختصاصی منتشر شد.


وزارت کشور یکی از دستگاههای شرکت کننده در این آزمون بود که تعداد 1500 سهمیه استخدامی در دفترچه فوق داشت و به تبع آن، به استانداری گیلان نیز حدود 70 سهمیه اختصاص یافت. در اردیبهشت ماه سال 1400 مصاحبه تخصصی توسط  استانداری برگزار شد و نتایج آن به وزارت کشور و سازمان سنجش ارسال شد که نهایتا در تاریخ 1 تیر 1400 از طریق سایت سنجش آموزش کشور به نشانی
www.sanjesh.org به اطلاع داوطلبین رسید.
در این مرحله اعلام اسامی پذیرفته شدگان نهایی به صورت یک برابر ظرفیت و برای انجام امور باقی مانده از جمله گزینش و معاینات پزشکی و .... انجام گردید.

طبق اطلاعیه منتشرشده در سایت استانداری گیلان در مورخ 03/04/1400 اینگونه اعلام شد که: «نظر به صدور کارنامه توسط سازمان سنجش و اعلام اسامی پذیرفته شدگان نهایی ضمن تبریک و آرزوی موفقیت به اطلاع می رساند اسامی مشروحه زیر بر اساس زمان بندی اعلام شده با در دست داشتن اصل و کپی مدارک زیر جهت ادامه فرآیند استخدام ؛ به استانداری طبقه همکف تالار غدیر مراجعه نمایید.»
در این مرحله به هر کدام از داوطلبین یک نامه مربوط به استعلام مدرک دانشگاهی، یک معرفی نامه جهت انجام آزمایشات پزشکی و یک نامه جهت استعلام اصالت کارت پایان خدمت(ویژه داوطلبین مرد) از سوی استانداری تحویل داده شد و همچنین از کلیه داوطلبین درخواست شد که جهت دریافت گواهی عدم سوءپیشینه خود به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی مراجعه کرده و نتیجه را به استانداری اطلاع دهند.


از مرداد ماه 1400 تا اواخر شهریور 1400 نیز مصاحبه های حضوری گزینش توسط استانداری انجام شد و در ادامه پیامکی به تاییدشدگان ارسال شد مبنی بر اینکه مبلغ 34500 تومان جهت صدور کد مستخدمی به شماره حساب مربوطه (که در سایت کارمند ایران نیز قابل مشاهده است) واریز شود.
پس از طی کردن تمامی مراحل فوق، نهایتا در پنجم اسفند سال 1400 حدود 60 نفر از پذیرفته شدگان نهایی استانداری گیلان، ابلاغ های خود را از  استانداری گیلان تحویل گرفته و در روز 7اسفند1400 خود را به محل خدمت معرفی کرده و مشغول به کار شدند؛ در حالی که باقی قبول شده ها در کمال  تعجب و بدون هیچ گونه دلیل خاصی از ادامه این روند محروم شدند!
پیگیری های مختلف صورت گرفته از طرق گوناگون – چه از استانداری گیلان و چه از وزارت کشور- به نتیجه نرسید و نهایتا در شهریور الی آبان سال 1401  طی تماس های جداگانه از سوی هسته گزینش وزارت کشور ، از افراد فوق الذکر خواسته شد تا جهت انجام مجدد مصاحبه گزینش به صورت حضوری به وزارت کشور مراجعه کنند!(در حالی که سایر داوطلبین صرفا با همان مصاحبه و تاییدیه گزینش استانداری مشغول به کار شده بودند!)
پس از انجام این مصاحبه ها نیز وزارت کشور تا زمان نگارش این گزارش(4بهمن1401) از اعلام نتیجه گزینش برخی افراد امتناع نموده و به
سوالات و پیگیری های ذی نفعان پاسخ مناسبی نداده است(لازم به ذکر است که این مسئله صرفا مختص به پذیرفته شدگان نهایی استانداری گیلان نبوده و  تعداد نسبتا زیادی از افراد در استانهای مختلف را شامل می شود).
ضمنا اینگونه شنیده شده است که وزارت کشور قصد دارد تعدادی از این افراد  را در این مرحله مردودشده اعلام کند که این امر، ظلم آشکار در حق آنهایی است که بیش از 2 سال است در انتظار هستند و در مقایسه با کسانی که مشغول
به کار شده اند، اوج تبعیض را آشکار خواهد کرد.
تمامی افراد ذی نفع این آزمون در استانهای مختلف پیگیری های بسیاری را از راه های مختلف از جمله مراجعه به استانداری ها، وزارت کشور، سازمان اداری و استخدامی، سازمان مدیریت و برنامه ریزی، نامه نگاری از طریق نمایندگان مجلس، نمایندگان ولی فقیه در مراکز استان و... انجام داده اند ولی متاسفانه هیچ گونه پاسخ روشن و مناسبی به آنها داده نشده است و با شرایط مختلف از لحاظ اقتصادی و اجتماعی در حالت بلاتکلیفی به سر می برند.
بسیاری از آنها به امید شروع به کار در بخشداری ها از شغل های آزاد و خصوصی خود استعفا داده و یا توسط کارفرما از کار بیکار شده اند! بسیاری از آنها به دلیل همین بلاتکلیفی دچار مشکلات شخصی و خانوادگی و حتی بعضا بیماری های جسمی و روحی شده اند و می طلبد که مسئولین امر و دست اندرکاران وزارت کشور به این مسائل توجه کنند.

در این بین نقش رسانه ها نیز غیرقابل انکار بوده و اینجانبان به عنوان کسانی که مستقیما تحت تاثیر این مسئله بوده و هستیم، انتظار داریم که روشنگری و اطلاع رسانی مناسبی درباره این مسئله صورت گرفته و خدای نکرده حقی از کسی ضایع نشود.
با تشکر

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان