جمعه, 10 فروردین 1403
جمعه, 10 فروردین 1403

به گزارش حکایت گیلان | بی‌شک پر ماجراترین اتفاقات اخیر در حوزه سلامت و درمان استان گیلان ماجرای واگذاری پرحاشیه واحد تصویربرداری بیمارستان پورسینا به بخش خصوصی است.

پس از کش و قوس‌های فراوان و انتقاد رسانه‌ها از واگذاری غیرکارشناسی و غیرشفاف واحد تصویربرداری پورسینا به بخش خصوصی به نظر می‌رسد که موضوع واگذاری این مجموعه بزرگ از نظر تجهیزات و پرسنل که در راستای اقدامات تشخیصی دارای اهمیت فراوان برای مراجعه کنندگان است، به نوعی منتفی شده و احتمالاً باید مردم نفسی به آسودگی در این راستا بکشند.

حال اما در روزهای اخیر در خصوص ایجاد تغییرات در مدیریت مجموعه رادیولوژی این مرکز شنیده‌هایی در خصوص برگزاری انتخابات داخلی مطرح شده بود، موضوعی که بررسی‌های خبرنگار گیلان صدر نشان می‌دهد با دخالت مستقیم رئیس بیمارستان پورسینا و برخلاف وعده قبلی، علیرغم حضور اکثریت پرسنل رادیولوژی پورسینا در سالن آمفی تئاتر این مرکز برگزار نشد.

در همین خصوص یکی از کارشناسان رادیولوژی پورسینا به گیلان صدر گفت:
«یکی از ایراداتی که دانشگاه بارها برای ما مطرح کرده است، موضوع مدیریت مجموعه رادیولوژی پورسینا بوده که این موضوع مورد تایید پرسنل این مجموعه نیز می‌باشد.

از زمان برطرف شدن ماجرای عجیب و غریب واگذاری واحد تصویربرداری پورسینا به شرکت مپنا تبسم، ما نیز در راستای اهداف دانشگاه موافق تغییر در مدیریت مجموعه بودیم، زیرا بخش عمده‌ای از مشکلات موجود را نحوه مدیریت واحد تصویربرداری می‌دانیم.

هفته گذشته و از روز چهارشنبه به ما اطلاع دادند که پیرو برگزاری یک انتخابات داخلی میان پرسنل، انتخاباتی با نظارت بیمارستان پورسینا و دانشگاه علوم پزشکی استان قرار است برگزار شود که زمان آن ساعت ۱۳ روز یکشنبه اعلام شد.

علیرغم حضور اکثریت قریب به اتفاق پرسنل واحد رادیولوژی شامل رادیولوژیست، منشی، تایپیست، خدمات و نگهبان، دکتر ظهیر ریحانیان رئیس بیمارستان و سید علی موسوی نیک مسئول حراست پورسینا در جلسه حضور یافته و دکتر ریحانیان در جمع پرسنل ازعدم برگزاری انتخابات در روز جاری سخن به میان آورد!

این عهدشکنی البته نکات قابل تأمی را نیز با خود به همراه داشت، در میانه جلسه دکتر ریحانیان از پرسنل در خصوص موافقت آنان با رای گیری سوال پرسید که پاسخ قاطع پرسنل به ریحانیان یادآور شد که برخلاف برخی افراد درون بیمارستانی، پرسنل واحد رادیولوژی همانند مدیران دانشگاه از وضعیت مدیریتی این واحد راضی نبوده و به دنبال ایجاد تغییرات در این روند هستند.

این بازی خطرناک ظهیر ریحانیان با هدایت افراد خاص در شرایطی است که با تدبیر دکتر آشوبی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان طی چند وقت اخیر شاهد تجمع پرسنلی نبوده‌ایم و به نظر می‌رسد ریحانیان جوان در ایام دهه فجر به دنبال ایجاد تنش در مجموعه دانشگاه است.

از طرفی اگرچه واقعاً نمی‌دانیم دلیل رئیس جوان پورسینا برای ایجاد حاشیه در دانشگاه چیست؟ اما مطمئن هستیم با ادامه روند فعلی و ایجاد ناآرامی تعمدی توسط بیمارستان در روند بزرگترین واحد تصویربرداری استان گیلان، تنها متضرر این ماجرا کسی جز مردم نخواهد بود.»

این اظهارات یکی از کارشناسان رادیولوژی بیمارستان پورسینا نشان می‌دهد که ریحانیان جوان برخلاف مسیر دانشگاه و خواسته پرسنل به دنبال حفظ مدیریت فعلی رادیولوژی این بیمارستان است و از عواقب اقدامات خود کاملاً بی‌اطلاع است.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان