جمعه, 07 اردیبهشت 1403
جمعه, 07 اردیبهشت 1403

حکایت گیلان | عدم حضور کشتی‌گیر آذربایجانی باعث قهرمانی بی‌دردسر امیرحسین زارع در مسابقات کشتی تورنمنت اوپن کرواسی شد اما در این مورد حواشی زیادی به وجود آمد. 

به گزارش تابناک ورزشی؛ برخی از رسانه‌های خارجی با سواستفاده از قضایای اخیر در سفارت باکو در تهران، این عدم حضور را در پی تنش سیاسی دانسته‌اند اما این ادعای عجیب مردود است چراکه دیگر کشتی‌گیران جمهوری آذربایجان در همین مسابقات با نمایندگان ایران سرشاخ شده و شکست هم خورده‌‌اند بنابراین، این اقدام کشتی‌گیر آذربایجانی جنبه غیرفنی نداشته است. 

به طور مثال حسن یزدانی در دور دوم همین مسابقات به مصاف کشتی‌گیر سرشناس آذربایجان رفت و با نتیجه ۱۱ بر صفر او را مغلوب و ضربه فنی کرد.

کاپیتان تیم ایران در دور دوم و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه 11 بر صفر ابوبکر آباکاروف دارنده مدال برنز جهان از آذربایجان را شکست داد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت.

اگر این یک واکنش سیاسی بوده، قاعدتا باید از سوی دیگر کشتی‌گیران اوزان مختلف تیم آذربایجان هم پیگیری می‌شد.

امیرحسین زارع نماینده وزن ۱۲۵ کیلوگرم ایران و دارنده مدال‌های طلای جهان و برنز المپیک آخرین نماینده ایران در رقابت‌های کشتی آزاد تورنمنت رنکینگ کرواسی بود که در دیدار فینال باید مقابل گئورگی مشویلدیشویلی از آذربایجان به میدان می‌رفت که حریف به روی تشک نیامد و زارع صاحب مدال طلا شد.

احتمالا کشتی‌گیران سنگین وزن آذربایجان با اطلاع از شکست حتمی خود و با توجه به مصدومیتی که داشت، ترجیح داد اسیر فنون رنگارنگ حریف آماده مازندرانی خود نشود و در میدانی بزرگتر شانس خود را امتحان کند. بنابراین گرچه دولت باکو اخیرا به رژیم صهیونیستی نزدیک‌تر شده است اما تلاش برای مقایسه کردن این اتفاق با عدم حضور ورزشکاران ایرانی مقابل حریفان اسرائیلی در مسابقات بین‌المللی، فاقد اعتبار است‌.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان