جمعه, 31 فروردین 1403
جمعه, 31 فروردین 1403
«حقوق زنان» بازیچه پاسکاری نمایندگان مجلس؛

رئیس کمیسیون قضائی مجلس خبر جنجالی کاظم دلخوش را تکذیب کرد

۱۴۰۱/۱۱/۱۱ ۲۳:۱۰ چاپ

اختصاصی حکایت گیلان | کاظم دلخوش نماینده صومعه سرا و  سخنگوی کمیسیون قضائی مجلس اعلام کرده است« طبق مصوبه امروز این کمیسیون، خروج بانوان از کشور باید با اذن سرپرست باشد، مگر در موارد خاص که با حکم دادگاه انجام می‌شود.» 

 بنا به گفته دلخوش این بخش در جریان بررسی و جمع بندی لایحه منع خشونت علیه زنان در کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس مورد تصویب قرار گرفته است. 

 

جالب است آقای دلخوش که هیچ تخصصی در حوزه حقوقی ندارد، مصوبات امروز کمیسیون را به نفع بانوان می داند. تا پیش از این مصوبه صرفا برای خروج زنان متاهل از کشور، اذن شوهر لازم بود و دختران مجرد بالای ۱۸ سال و زنان مطلقه و… نیازی به کسب اجازه از شخص دیگری نداشتند.

گفتنی است  موسی غضنفرآبادی رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با ایسنا گفته است که این کمیسیون در جریان رسیدگی به لایحه حمایت از زنان در برابر خشونت، مصوبه‌ای درباره لزوم کسب اجازه همه زنان از سرپرست خود جهت خروج از کشور نداشته است.

فعلا مشخص نیست چه کسی درست می گوید. آقای دلخوش که سخنگوی کمیسیون است یک چیزی می گوید و رئیس کمیسیون معتقد است چنین چیزی در لایحه نیامده است. 

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان