جمعه, 07 اردیبهشت 1403
جمعه, 07 اردیبهشت 1403

به گزارش حکایت گیلان | کارگران شرکت تولیدی خزر پلاستیک در جمع خبرنگاران از وضعیت غیرایمنی خود در این شرکت گلایه کردند و معتقدند مدیران شرکت تنها مشغول تهدید به اخراج هستند. صحبت هایی که در رسانه های مختلف بازتاب پیدا کردعه و مسئولان هنوز پاسخی به آن ندادند.

شرکت تولیدی صنعتی خزر پلاستیک وابسته به کارخانه پارس خزر ( زیر مجموعه پارس خزر ) قطعات پلاستیکی محصولات پارس خزر را تولید می کند .

 کارگران این شرکت با حضور در نشست خبری خانه کارگر و ارایه اسنادی از فرسودگی دستگاهها، ابزار کار نامناسب، انفجار دیگ بخار و زخم هایی که بر تن و جان آنها نشسته خواستار ورود مسوولین اداره کل کار و تعاون استان به حوادث ناشی از کار دراین شرکت و لزوم پاسخگویی مدیران شرکت در تامین خواسته کارگران برای ایمن سازی محیط تولید شدند.

سایت مرور نوشته است « یکی از کارگران با نشان دادن جای سوختگی‌های دستش  می‌گوید: از سال ۹۸ ، حدود ۴۵ نفر از۲۵۰ کارگر این شرکت دچار حوادث ناشی از کار شده‌اند.»

 دیگری هم می گوید «  کارگران مجبورند برای قالب زنی و تعداد قطعات بیش از استاندارد تعریف شده تولید، ساعتها پای دستگاه قالب زنی کار کنند که موجب خستگی بیش از حد و بروز حادثه برای آنها می‌شود. من هم به دلیل برخورد تیغ پلیسه‌گیری مربوط به قالب‌های پلاستیکی و نداشتن دستکش مناسب تاندون دست خود را از دست دادم.

مسئولان شرکت و همچنین مدیران اداره کار هنوز پاسخی در این رابطه نداده اند و ظاهرا قرار است به خاطر آمار و ارقام تولید توجه چندانی به مساله حقوق کارگران نشود. این در حالی است که امنیت شغلی کارگر و ایمنی و بهداشت محیط کار در اولویت قرار دارد. 

روایت کارگران را در اینجا و اینجا بخوانید 

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان