جمعه, 07 اردیبهشت 1403
جمعه, 07 اردیبهشت 1403
سال سخت کشاورزی در راه است؛

سقوط عجیب گیلان به رتبه سوم بارندگی سالانه!

۱۴۰۱/۱۱/۰۸ ۱۰:۱۲ چاپ

اختصاصی حکایت گیلان | آمار بارش‌ها در کشور تا اول بهمن 1401 منتشر شده که نشان می‌دهد استان کهگیلویه و بویراحمد و چهارمحال و بختیاری  جای استان گیلان را در میزان بارش گرفته اند. در استان کهگیلویه و بویراحمد 394.5 میلیمتر تا بهمن سال جاری باران ثبت شده است که نسبت به سال گذشته 5 درصد افزایش را نشان می دهد. همچنین استان چهارمحال و بختیاری 311.8 میلیمتر بارش را ثبت کرده است که 1 درصد نسبت به سال قبل بیشتر است. در مقابل استان گیلان 311.5 میلیمتر بارش را ثبت کرده که نسبت به سال قبل 40 درصد کاهش را نشان می دهد. 

مقدار بارش باران سال گذشته گیلان 551.3 میلیمتر بود و متوسط بارش باران متوسط 54 ساله این استان 445.8 میلیمتر است که نسبت به بارش های امسال 30 درصد بیشتر است. 

شرایط طوری است که مدیرعامل آب منطقه ای گیلان از کاهش بی سابقه آبگیری سد سفیدرود خبر داده و این که سال سخت آبی در پیش است. البته ظاهرا پیش بینی ها حاکی از آن است که احتمال بارش های بیشتر ممکن است وضعیت را بهتر کند. این که استان های شمالی رتبه های برتر بارندگی را از دست داده اند، در نوع خود عجیب است. متاسفانه در این زمینه جزء شرکت آب منطقه ای بقیه چندان به آن توجه نکرده اند و مشخص است که معضلات آن در حوزه های مختلف از جمله کشاورزی به زودی بیشتر خودش را نشان می‌دهد!

سقوط عجیب گیلان به رتبه سوم بارندگی سالانه!

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان