جمعه, 31 فروردین 1403
جمعه, 31 فروردین 1403
اقدام تاریخ ساز شهرداری رشت؛

صدور پروانه ساختمانی برای کلیه اراضی و املاک نسقی رشت

۱۴۰۱/۱۱/۰۷ ۱۰:۴۹ چاپ

به گزارش حکایت گیلان | شهرداری رشت با صدور اطلاعیه ای از شروع فرآیند صدور پروانه ساختمانی برای کلیه اراضی و املاک  نسقی خبر داد. اقدامی که بدون شک تاثیر زیادی در ساخت و ساز شهری، درآمدزایی مدیریت شهری و همچنین کاهش تخلفات ساختمانی دارد. 

البته احتمالا  برای آن دسته از زمین‌هایی که مالکیت آن احراز شود و یا رأی قضایی مبنی بر مالکیت داشته باشد پس از اخذ استعلامات لازم، پروانه صادر خواهد شد.

گفته می شود حدود ۱۷ هزار واحد مسکونی رشت در اراضی نسقی واقع شده‌اند. همچنین آمارهای رسمی از وجود نیمی از اراضی قابل ساخت شهر رشت در املاک نسقی خبر داده اند.  زمین هایی که اگر ساخت و ساز و احداث بنا در آنها انجام می‌شد، از دریافت انشعابات گاز، آب و برق محروم بودند.

در اطلاعیه شهرداری رشت آمده است: 

بدین وسیله به اطلاع شهروندان محترم شهر رشت می رساند، باستناد بند ۲۴ ماده ۵۵ قانون شهرداری ها، شهرداری رشت برای کلیه اراضی و املاک واقع در محدوده قانونی شهر بر اساس ضوابط طرح های توسعه شهری پروانه صادر می نماید.
لذا از کلیه مالکین و متقاضیان دعوت به عمل می آید با هر نوع وضعیت و اسناد مالکیتی که در دست دارند جهت بررسی و صدور پروانه احداث برابر ضوابط و مقررات به شهرداری های مناطق پنجگانه مراجعه نمایند.
همچنین نظر به ماده ۱۰۰ قانون شهرداری ها، این شهرداری در راستای وظیفه ذاتی و اختیارات قانونی خود ضمن برخورد قاطع و قانونی از ساخت و سازهای غیر مجاز و بدون پروانه در زمین های محصور و غیر محصور جلوگیری به عمل می آورد.
از شهروندان فهیم شهر رشت تقاضا می شود جهت صیانت از حقوق خود و عامه شهروندان ، در صورت مشاهده هرگونه تخلف ساختمانی و یا تصرف عدوانی ، موضوع را از طریق سامانه ۱۳۷ به شهرداری رشت اطلاع رسانی نمایند.

همرسانی کنید:

نظرات شما:

اکبری 8 بهمن 1401 ساعت 05:11

بجای اطلاعیه دادن روال کار رو تسهیل کنید برای یک ملک نسقی ۵۰ متری از مرداد تا الان که بهمن هست تو شهرداری منطقه ۴ گرفتاریم تا شاید بتونیم پایان کار بگیریم هزار جور عوارض پرداخت کردیم دوبار به کمیسیون ماده صد ارجاع دادن ۲ بار کارشناس شهرداری اومده دوبار کارشناس دادگستری اومده که یبار ۵۰۰ هزار تومان و یبار دیگه یک ملیون گرفته نقشه کش آوردیم عوارض نوسازی از دهه ۴۰ که ساختمانی اصلا درکار نبوده پرداخت کردیم هنوز که اصلا معلوم نیست کی به نتیجه برسه اصلا نمیگن روال کار چطوریه دارم به این نتیجه میرسم که عطایش را به لقایش ببخشم با اینکه تا حالا چندین میلیون هزینه دادم

نظر دهید - پسندیدم 1

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان