جمعه, 10 فروردین 1403
جمعه, 10 فروردین 1403
از هیات مدیره فعلی تا کاندیداهای مستقل؛

نگاهی به شاخص ترین کاندیداهای انتخابات کانون وکلای گیلان

۱۴۰۱/۱۱/۰۴ ۱۲:۱۹ چاپ

اختصاصی حکایت گیلان |  انتخابات دوازدهمین دوره هیات مدیره کانون وکلای دادگستری گیلان ششم بهمن ماه برگزار می شود و صلاحیت 18 نفراز کاندیداها تایید شده است. بعد از اعلام رسمی لیست 19 نفره، در روزهای گذشته دو کاندیدا انصراف دادند و یک کاندیدا اضافه گردیده است. در زیر نگاهی داشتیم به شاخص ترین افراد این انتخابات!

به جزء محمدرضا نظری نژاد، رئیس فعلی کانون ، بقیه اعضای هیات مدیره در این انتخابات حضور دارند و در قالب لیست ائتلاف 6 بهمن فعالیت می کنند. علی رضا امانی نائب رئیس، محمود پورعسکری دبیر، وحید پایه پره بازررس و عباس سلمانپور از اعضای هیات مدیره فعلی هستند که به همراه کاوه امیررضوانی دادستان کانون در این ائتلاف حضور دارند و شانس بالائی برای حضور مجدد در هیات مدیره دارند. 

امیررضوانی قبلا نیز سابقه دو دور عضویت در کانون را داشته است. علی رضا امانی هم اگر بتواند در این انتخابات برنده شود برای چهارمین بار انتخاب می شود و احتمالا به عنوان گزینه اصلی ریاست شناخته می شود. 

محمدعلی کریمی پور هم که در میان اعضای علی البدل دوره فعلی قرار دارد در روزهای اخیر به جمع کاندیداها پیوسته و به اتفاق سه نفر دیگر  لیست  متفاوتی را تشکیل داده است. او در دوره نهم عضویت در هیات مدیره را تجربه کرده بود. 

در میان دیگر کاندیداها می توان از محسن خاکزاد شاهاندشتی نام برد که نامش به خاطر چند پرونده حقوقی در شهرداری رشت و دفاع از اعضای فعلی شورا مطرح شده است. این قاضی سابق، به همراه برادرش سایت اصولگرای خزرآنلاین را بنا نهادند که در حال حاضر یکی از معروفترین سایتهای حامی دولت سیزدهم در استان گیلان شناخته می شود. البته او مدتی پیش مدیریت کار را به برادرش سپرده و خود یک سایت حقوقی را پایه گذاری کرده است.

شهرام شاهی شاوون نیز که در میان فعالان سیاسی و وکلای کانون گیلان فردی شناخته شده است از دیگر کاندیداهای کانون وکلا است که دارای کارشناسی حقوق دانشگاه گیلان و کارشناسی ارشد حقوق خصوصی  دانشگاه قم است. شاهی به طور مستقل در این انتخابات ورود کرده و در  کمیسیون حقوق بشر و شهروندی و  کمیسیون فرهنگی و هنری  و کمیته ساختمان کانون فعالیت داشته است. 

در میان وکلای زن، نام 4 نفر دیده می شوند تا شاید طلسم حضور زنان در هیات مدیره کانون گیلان شکسته شود.  سمیه موسوی فر، سیده ندا میرفلاح، خدیجه نیکنام و ناهید نعمتی، چهار کاندیدای زن این دوره هستند. تاکنون تنها یک زن در دوره ششم به عنوان عضو علی البدل انتخاب شده  که نتیجه ناامیدکننده ای بوده است و نیاز به اصلاح دارد. 

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان