جمعه, 07 اردیبهشت 1403
جمعه, 07 اردیبهشت 1403

به گزارش حکایت گیلان | مجری طرح کالابرگ الکترونیک گفت: شیر بطری یک لیتری کم‌چرب، پنیر یو اف ۴۰۰ گرمی، ماست دبه ۲.۵ کیلوگرمی کم‌چرب، مرغ کشتار روز، تخم‌مرغ کیلویی، روغن مایع پخت و پز ۸۱۰ گرمی، ماکارونی ۷۰۰ گرمی رشته‌ای، قند شکسته فله‌ای، شکر سفید فله‌ای و برنج، ۱۰ قلم کالای اساسی مشمول طرح کالابرگ الکترونیکی است.

فعلا این طرح در استان هرمزگان اجرایی شده است و فروشگاه هایی نیز برای آن در نظر گرفته شده است. بدین معنا که از هر فروشگاهی نمی توان جنس مورد نظر را دریافت کرد. فعلا در هرمزگان 685 فروشگاه برای دریافت این کالاها در نظر گرفته شده است.

حمید فرداد مجری طرح کالابرگ الکترونیک گفت: خانوارهایی که یارانه دریافت می‌کنند، می‌توانند برای مشاهده‌ میزان اعتبار و اقلام کالایی مصوب با تلفن همراه سرپرست خانوار، کد دستوری #۲۸*۷۸۸* را شماره‌گیری کنند و یا مراجعه به درگاه اینترنتی shoma.sfara.ir از میزان اعتبار خود مطلع شوند.

وی افزود: در این طرح اعتبار روی کدملی افراد درنظر گرفته شده است. به عبارتی افراد می‌توانند با همه کارتهای بانکی که متعلق به سرپرست خانوار است از اعتبارشان در فروشگاه‌های مجاز استفاده کنند.

فرداد با بیان اینکه مبلغ اعتبار به میزان یارانه است، گفت: در حال حاضر دولت به منظور حمایت از سبدغذایی خانوار این تصمیم را اتخاذ کرده که مردم بتوانند با اعتبار یارانه، ۱۰ قلم کالای اساسی را یک‌ماه زودتر خریداری کنند.

مجری طرح کالابرگ الکترونیک گفت: شیر بطری یک لیتری کم‌چرب، پنیر یو اف ۴۰۰ گرمی، ماست دبه ۲.۵ کیلوگرمی کم‌چرب، مرغ کشتار روز، تخم‌مرغ کیلویی، روغن مایع پخت و پز ۸۱۰ گرمی، ماکارونی ۷۰۰ گرمی رشته‌ای، قند شکسته فله‌ای، شکر سفید فله‌ای و برنج، ۱۰ قلم کالای اساسی مشمول طرح کالابرگ الکترونیکی است.

بدین ترتیب فردی که قصد خرید مرغ دو کیلوگرمی را دارد، می تواند با پرداخت 60 هزار تومان خرید کند و 66 هزار تومان باقیمانده آن از سوی دولت پرداخت می‌شود. در مورد برنج نام آن اعلام نشده است. ولی قیمت آن 60 هزار تومان اعلام شده که با توجه به قیمت های بازار بدون شک یک برنج خارجی خواهد بود. در این صورت بیشترین ضرر را کشاورزان شمالی خواهند برد و اگر قصد خرید برنج هم نداشته باشند، از میزان یارانه آن ها کاسته خواهد شد. 

در جدول زیر میزان و عنوان کالاهای اعتباری را مشاهده میکنید.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان