سه شنبه, 04 اردیبهشت 1403
سه شنبه, 04 اردیبهشت 1403
وزیر راه و شهرسازی غائب سفر دستیار ارشد پوتین به گیلان؛

برای مهرداد بذرپاش هم هلی کوپتر بفرستیم؟!

۱۴۰۱/۱۰/۲۹ ۱۲:۲۰ چاپ

به گزارش حکایت گیلان | بازدید میدانی از پروژه راه آهن آستارا رشت با حضور دستیار ویژه رئیس‌جمهور روسیه صورت گرفت. استانداری گیلان برای تسهیل حضور ایگور لویتین، یک فروند هلی کوپتر اختصاص داد که قبل از مسابقه فوتبال تیم شهرداری آستارا در زمین مسابقه فرود آمد که جنجال زیادی هم ایجاد کرد. مهم ترین نقد این بود که مگر روسها برای حضور مدیران ایرانی چنین کاری می کنند که ما یک زمین فوتبال را برای فرود آمدن هلی کوپترش آماده کرده بودیم؟!  البته احتمالا پاسخ استانداری این است که با توجه به طولانی بودن مسیر، تنها راه باقیمانده همین بود. 

مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی غائب بزرگ حضور دستیار پوتین در گیلان بود و ترجیح داد با وی در تهران ملاقات کوتاهی داشته باشد. به جای وزیر، خیرالله خادمی معاون وزیر و و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل این مهمان روسی را همراهی کرد. بذرپاش که به تازگی وزیر شده، پیش از این سابقه ای در این وزارتخانه نداشته و احتمالا اطلاعات زیادی هم از پروژه راه آهن آستارا رشت ندارد. از راه آهن آستارا رشت به عنوان یک ابرپروژه نام برده می شود، ولی هنوز نحوه اجرا و اختصاص سرمایه گذاری 20 هزار میلیارد تومانی آن نامعلوم است. در سفر لویتین نیز ظاهرا توافقاتی صورت گرفته، ولی به مرحله امضاء نرسیده است. 

البته بسیاری انتظار دارند فعلا خط ریلی کاسپین به محله بهره برداری برسد که استاندار گیلان اخیرا روند پیشرفت آن را کند دانسته و انتظار می رفت که با سفر وزیر راه و شهرسازی به گیلان در این زمینه تمعهیداتی اندیشیده شود.  سال گذشته وزیر سابق راه و شهرسازی ابراز امیدواری کرده بود که این پروژه تا پایان سال 1401 به پایان برسد که با وجود تزریق اعتبار همچنان کار زیادی باقی مانده است و وزیر جدید هم که فعلا برنامه ای برای بررسی این پروژه ندارد. شاید برای این که ایشان هم به گیلان سفر کنند، استانداری باید یک هلی کوپتر دیگر هم تهیه کند. 

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان