پنجشنبه, 06 اردیبهشت 1403
پنجشنبه, 06 اردیبهشت 1403
«کشاورزی سخت» در راه است؟

فقط ۱۵ درصد حجم سد سفیدرود آب دارد!

۱۴۰۱/۱۰/۲۷ ۲۱:۴۹ چاپ

به گزارش حکایت گیلان | معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای گیلان گفت: تاکنون فقط ۱۵ درصد حجم سدسفید رود آب ذخیره شده است که نسبت به شرایط نرمال این میزان کاهش ۶۰ درصدی دارد.

محمد جواد خانی پور روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا افزود: ذخیره آب سد سفیدرود به طور معمول در این مقطع زمانی ۵۰۰ میلیون مترمکعب است که سال گذشته در همین زمان به ۲۵۲ میلیون متر مکعب رسید که امسال نیز به ۱۵۴ میلیون متر مکعب کاهش یافته است.

وی یادآور شد: ذخیره کنونی این سد در مقایسه با ۲۵۲ میلیون متر مکعب مدت مشابه در سال گذشته نشانگر کاهش ۴۰ درصدی ذخیره این سد است.

خانی پور همچنین از کاهش ۶۰ درصدی ورودی آب به سد سفیدرود نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: در زمان حاضر ورودی سد ۱۳ متر مکعب است که سال گذشته این میزان ۳۳ متر مکعب بود.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای گیلان ابراز امیدواری کرد که با بارش های بهنگام در ماههای آتی ذخیره این سد جبران شود.

سد سفیدرود بزرگ‌ترین سد مخزنی گیلان است که در زمان حاضر آب کشاورزی مورد نیاز ۱۷۲ هزار هکتار از مجموع ۲۳۸ هزار هکتار شالیزارهای استان را تامین می کند.

این سد بر روی رودخانه سفیدرود و در پایین دست محل تلاقی ۲ رودخانه قزل اوزن و شاهرود در ۷۵ کیلومتری جنوب شهر رشت و در مجاورت شهر منجیل احداث شده است.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان