چهارشنبه, 05 اردیبهشت 1403
چهارشنبه, 05 اردیبهشت 1403
انتقاد روزنامه اصلاح طلب از نحوه مواجهه مسئولان با بحران گازی:

زمستان سخت ما کمبود عقل است

۱۴۰۱/۱۰/۲۶ ۱۹:۵۲ چاپ

به گزارش حکایت گیلان | روزنامه اصلاح‌طلب هم میهن به مقایسه عملکرد مسئولان ایرانی و اروپایی در مواجهه با بحران گازی پرداخته است.

این روزنامه با اشاره به برنامه‌ کشورهای اروپایی برای کمبود گاز نوشت: در این سوی دنیا و در ایران چه کردیم؟ در یک کلام هیچ. نه سرمایه‌گذاری برای افزایش تولید و نه هشداری جدی و ‌عملی به جامعه که با کمبود گاز در زمستان مواجه‌ایم و نه حتی گزارشی دقیق از وضع آب و هوایی زمستان؛ از هیچ‌کدام خبری نبود. به‌جایش اقدام به قطع گاز نیروگاهی و کارخانجات کردیم و مازوت را جانشین نمودیم که آلوده‌کننده هوا است. از نظر تبلیغی و آگاهی‌بخشی هم از وزیر نفت گرفته تا سایبری‌های حکومتی بر زمستان سخت اروپا تمرکز کردند و گویی منتظر جشن گرفتن برای فلاکت دیگران بودند و هنوز هم دست از این تبلیغات مبتذل و گمراه‌کننده بر نمی‌دارند.

هم میهن در پایان تاکید کرده است: ابتذال سیاسی نزد فعالان سایبری طرفدار وضع موجود، تبدیل به مبنایی برای سیاستگذاری‌های مسئولین می‌شود درحالی‌که آنان باید براساس داده‌های معتبر سیاست‌گذاری‌ کرده و تصمیم بگیرند. حالا فرض کنیم کل اروپا از سرما یخ می‌زد این چه ربطی به ناکارآمدی مدیریت انرژی در ایران دارد؟ زمستان سخت ما کمبود گاز نیست. بلکه کمبود قدری عقلانیت و سیاست‌ورزی عقلایی است.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان