پنجشنبه, 06 اردیبهشت 1403
پنجشنبه, 06 اردیبهشت 1403

به گزارش حکایت گیلان | مانا حبیبی‌پور - «مگان» (M3GAN) تریلر عروسکی تازه‌ی یونیورسال و بلوم هاوس در نخستین هفته‌ی اکران با فروش داخلی ۳۰.۲۰ میلیون دلاری فراتر از انتظارات ظاهر شد و علیرغم امپراتوری «آواتار: راه آب» (Avatar: The Way of Water) موفق شد جایگاه دوم جدول باکس آفیس را به تسخیر خودش درآورد. فیلم در سطح بین‌المللی هم عملکرد خوبی داشت و تا این لحظه ۱۴.۸ میلیون دلار فروش داشته و مجموع درآمد جهانی‌اش را به ۴۵ میلیون دلار رسانده است. پیش‌بینی می‌شد «مگان» در نخستین هفته‌ی اکران بین ۱۷ تا ۲۰ میلیون دلار بفروشد اما عشق ابدی مخاطبان به ژانر وحشت و صد البته تبلیغات زبانی منجر به فروش رویایی بیش از ۳۰ میلیون دلاری برای فیلم جمع و جوری شد که تنها ۱۲ میلیون دلار خرج روی دست سازندگانش گذاشته بود.

حکایت گیلان | حکایت+گیلان+ وحشت+سینما

«مگان» توسط جرارد جانستون کارگردانی شده و بازیگرانی مثل آلیسون ویلیامز، رونی چنگ، وایلت مک گرا، ایمی دانلد و جنا دیویس در آن نقش‌آفرینی می‌کنند. ماجرا درباره‌ی مهندس رباتیک برجسته‌ای به نام جما است که هوش مصنوعی فوق‌العاده پیشرفته‌ای را خلق می‌کند که در حقیقت یک عروسک به نام مگان است که می‌تواند با صاحبش ارتباط عاطفی برقرار کند. جما تصمیم می‌گیرد نخستین نسخه‌ی مگان را به خواهرزاده‌اش که به تازگی پدر و مادرش را از دست داده هدیه دهد اما اوضاع وقتی خطرناک می‌شود که ارتباط عاطفی عمیق عروسک و صاحبش او را به سمت اقدامات وحشتناکی سوق می‌دهد. تا لحظه‌ی نوشتن این گزارش برای فیلم امتیاز راتن تومیتوز ۹۳ از ۱۰۰ و متاکریتیک ۷۲ از ۱۰۰ به ثبت رسیده است.

حکایت گیلان | حکایت+گیلان+ وحشت+سینما

استقبال از «مگان» برای سینماها بسیار دلگرم‌کننده است؛ زیرا معمولا فروش فیلم‌ها در ماه ژانویه چنگی به دل نمی‌زنند اما «مگان» این قانون نانوشته را زیر پا گذاشت و به نخستین فیلم یک دهه‌ی اخیر تبدیل شد که در افتتاحیه بیش از ۳۰ میلیون دلار فروخت. پیش‌تر «شیطان درون» (The Devil Inside) در سال ۲۰۱۲ رکورد فروش افتتاحیه‌ی ۳۳.۷ میلیون دلاری را به نام خودش ثبت کرده بود. این میزان استقبال تا اندازه‌ی زیادی مدیون سکانس‌های رقص عروسکی است که در چند هفته‌ی گذشته منتشر و خیلی زود در شبکه‌های اجتماعی وایرال شدند. یونیورسال و بلوم هاوس هم از موقعیت به وجود آمده نهایت استفاده کردند و در نخستین اکران فیلم از گروهی عروسک رقصنده رونمایی کردند.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان