شنبه, 01 اردیبهشت 1403
شنبه, 01 اردیبهشت 1403

حکایت گیلان | در چند روز گذشته اعلام شد داریوش نصیری مالک پیشین باشگاه داماش گیلان یکی از مشتریان جدی برای خرید باشگاه سپیدرود رشت بود که از طریق وکیل تام الاختیار خود جلساتی را با مسئولان ورزشی استان برگزار کرد اما همچنان منتظر پاسخ رسمی در این باره است.

 وکیل تام الاختیار  مالک پیشین داماش مصاحبه ای علیه مالکین فعلی باشگاه سپیدرود، اداره کل ورزش و جوانان و رئیس هیأت فوتبال استان داشته و از آن ها انتقاد کرده که چرا جواب رسمی وی داده نمی شود.

حال روابط عمومی باشگاه سپیدرود در بیانیه ای به این مصاحبه واکنش نشان داده و با توجه به عملکرد و سابقه داریوش نصیری و وکیلش، توانایی آن ها در تیمداری را زیر سوال برده است.  

این نکته گفتنی است که اگر قرار باشد بازهم باشگاه سپیدرود  و یا داماش به همان ترتیب گذشته توسط یک فرد که بیشتر در حوزه ساخت و ساز فعالیت می کند، خریداری شود بهتر است هرگز چنین اتفاقی نیفتد. هزینه های تیمداری بسیار بالا است و با توجه به این که نه خبری از حق پخش تلویزیونی است و نه حتی بلیت فروشی و یا اسپانسر مناسب،  تنها در صورتی که شرکت ها و کارخانه های پربازده ورود کنند می توانیم از ثبات مالی نسبی در سپیدرود صحبت کنیم. وگرنه مشخص است که توان تیمداری افرادی حقیقی بسیار پایین است. 

متن  بیانیه باشگاه سپیدرود بدین شرح است: 

در پی انتشار مصاحبه ای در خبرگزاری مهر با شخصی با عنوان وکیل تام الاختیار! در ارتباط با خرید باشگاه سپیدرود نکاتی را برای روشن شدن اذهان عمومی به استحضار می رساند:

۱- در ابتدا توضیح واضحاتی را عنوان می کنیم که بدیهی ترین روش خرید و فروش ارتباط گرفتن خریدار با فروشنده و توافق بر روی جزییات و کلیات مورد معامله است نه اینکه با غوغاسالاری در خبرگزاری ها فریاد بزنند که وا مصیبتا ما خریداریم و نه اداره کل ورزش و جوانان و نه هیات فوتبال و نه مالک، تیم را به ما نمی فروشند!

تمام ایران هم می دانند که مهندس علی رضا نوید تنها مالک باشگاه سپیدرود است و هم فدراسیون فوتبال و هم اداره کل ورزش و جوانان آن را تایید می کنند و دیگر مانند دوران رفقای وکیل تام الاختیار نیست که بلایی سر سپیدرود عزیز آورده بودند که هر کسی در رشت زودتر از خواب بلند میشد اعلام می کرد که مالک سپیدرود است!

۲- مهندس علی رضا نوید پس از اینکه سال گذشته اقدام به خرید باشگاه سپیدرود نمود تا امروز بیش از ۱۰ میلیارد تومان از بدهی های معوق را پرداخت کرده که اتفاقا بخش قابل توجهی از این بدهکاری ها مربوط به همان دوره ای هست که آقای وکیل تام الاختیار مسئولیت حقوقی باشگاه سپیدرود را برعهده داشتند و همچنان هم بسیاری هنوز تسویه نشده و قراردادها آنقدر بد تنظیم شده بود که بازیکنان و کادرفنی حتی بین دو نیمه هم می توانستند قراردادشان را با باشگاه فسخ کنند و بعد بروند کل مبلغ قرارداد را شکایت کنند، که کردند و همین امروز بخش چشمگیری از شکایت های مطروحه در کمیته وضعیت مرتبط با همان قراردادها می باشد و ایشان به جای زیر سوال بردن مدیرکل ورزش و جوانان و مالک باشگاه سپیدرود، بیایند و گزارش کاری از ده ها پرونده ای بدهند که به عنوان وکیل سپیدرود حضور داشت و در همه بازنده مطلق بودند و جامعه فوتبال ایران افتضاح بزرگ فسخ بی چون و چرای پاشازاده علی رغم دریافت پول از سپیدرود را فراموش نکردند که تهش آقای وکیل ۲ نمره از انضباط پاشازاده کم کردند!

۳- باید حق داد به اداره کل ورزش و جوانان، هیات فوتبال گیلان و مالک باشگاه سپیدرود که تا امروز به درخواست خرید مالک پیشین تیم داماشیان رشت به دیده تردید نگریسته اند، چرا که وقتی ایشان امتیاز تیم کانیاو اشنویه را در پایین ترین سطح لیگ سراسری (زیر گروه دسته سوم) خریداری کردند و نام داماشیان رشت را بر آن نهادند، پس از صعود به لیگ دسته دوم که با کمک های مالی شورای شهر و شهرداری هم همراه بود بلافاصله ایشان اعلام کردند که قادر به تیمداری نیستند و چگونه است که کسی از پس تیمداری در پایین ترین سطح فوتبال ایران با آن هزینه های کم و تیمی تازه تاسیس و بدون بدهی که خود موسسش بود، بر نیامده و حالا مدعی است که می تواند از پس خرید و اداره باشگاهی با ۵۴ سال قدمت بر بیاید!؟

(پرسش مهم از فدراسیون فوتبال این است که قرار است به چند مالک دیگر اجازه دهد تا از احساسات هواداران داماش سوء استفاده کنند و با کپی پیست برند داماش، تیم هایی همچون داماش پارسه، داماش گیلانیان، داماشیان رشت و… شبیه سازی کنند و به آب و نانی برسند!؟)

۴- در پایان دوباره متذکر می شویم که راه و رسم خرید و فروش فریاد زدن در رسانه ها نیست مگر اینکه کسانی که در پشت این ماجرا پنهان شده اند می خواهند دوباره با نقشه کشی و ارایه فاکتور از نوع اتوی جوراب! به صحنه باز گردند و آرامش نسبی که این روزها بر باشگاه ریشه دار و پرهوادار سپیدرود حاکم شده است را بر هم بزنند!

سپیدرود پس از ۵ سال جنگ مالکیتی تازه یک سال است که از چند مالکیتی نجات پیدا کرده و ذره ذره و به سختی و با کمک هواداران و برخی از مسئولین در حال بازسازی دوباره است و می خواهد تا با بازگشت به سطح بالای فوتبال ایران دل هواداران پرشمارش را شاد کند.

صعودی که این بار هیچ چشم تنگی نتواند آن را به سقوط برساند!

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان