پنجشنبه, 09 فروردین 1403
پنجشنبه, 09 فروردین 1403
«قرارگاه جهادی گاز» غیب شد؛

«اداره گاز» سرخود گاز صنایع گیلان را قطع کرده است؟

۱۴۰۱/۱۰/۲۲ ۰۱:۲۳ چاپ

اختصاصی حکایت گیلان | روابط عمومی شرکت گاز گیلان اعلام کرده که گاز صنایع استان تا اطلاع ثانوی قطع خواهد بود. به نظر می رسد این اقدام برای جلوگیری از قطعی گاز مشترکان خانگی انجام شده است. حوزه های صنعتی و تجاری حدود  ۱۸درصد گاز استان را مصرف می کنند. 

آن چه در این رابطه جالب بود این نکته است که خبر مربوطه توسط روابط عمومی شرکت گاز گیلان مطرح شده  و دیگر خبری از قرارگاه جهادی گاز با تیتر دستور استاندار گیلان نیست! اگر چنین است هدف از تشکیل این قرارگاه چیست؟ مگر اداره گاز می تواند به صورت سرخود گاز صنایع استان را قطع کند؟ نکند استاندار گیلان نمی خواهد در این زمینه مسئولیت پذیر باشد و در صورت تداوم انتقادات در نقش «سوپرمن» ظاهر می شود و با اداره گاز استان مخالفت می کند؟

در چند سال گذشته ما هیچ وقت چنین مشکلاتی در حوزه گازرسانی نداشتیم. همیشه  برف های سنگینی را در گیلان داشتیم که گاز استان قطع نشد . امسال چه خبر شده که این قدر مشکل گاز در  زمستان پیش آمده است؟ مردم در شبکه های اجتماعی با وزیر نفت و اصطلاح «زمستان سخت» شوخی می کنند. ولی واقعا این حجم مشکلات عجیب به نظر می رسد. مدیرعامل گاز گیلان همین آبان ماه سال جاری گفته بود که  جزو استان‌های کم‌مصرف در حوزه گاز هستیم و با وجود این که 3.8 درصد از مشترکان کشور برای گیلان هستند اما سهم مصرفی ما ۳.۲ درصد است. خب الان چه اتفاقی افتاده که این استان کم مصرف باید جای بقیه استان ها، گاز صنایعش قطع شود؟  آن هم وقتی قرارگاه جهادی برای مصرف درست شکل گرفته که فعلا تنها یک نهاد موازی بوده که سر بزنگاه قطعی صنایع استان غیب شده است!

عیسی جمال نیکویی مدیرعامل شرکت گاز دارای مدرک مهندسی مکانیک و کارشناسی ارشد مدیریت دولتی است که غیر مرتبط با حوزه کاری است. البته او از سال 77 در اداره گاز مشغول بوده است. ولی بیشترین حضورش به عنوان مدیر حراست این اداره است. بارها کارشناسان گفته اند که اداراتی مثل گاز و برق و آب جای سیاسیون نیست که به طور مثال یکی به خاطر  حضور در فلان ستاد انتخاباتی منصوب شود. حالا این حضرات باید توضیح دهند که «بانی وضع موجود» چه کسانی هستند؟ حداقل قبلی ها می توانند بگویند ما در سخت ترین شرایط هم هیج وقت چنین مشکلاتی را نداشتیم. 

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان