شنبه, 01 اردیبهشت 1403
شنبه, 01 اردیبهشت 1403

حکایت گیلان | عبدالرحمن راجح گفت: انتظار داریم با کم شدن آتش جنگ در یمن زمینه گردشگری بین دو کشور ایران و یمن فعال شود.

به گزارش واحد خبر مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت_ عبدالرحمن راجح، مدیر انجمن یمنی ها در ایران در دومین اجلاس گردشگری مقاومت در رشت گفت: فرهنگ مردم دو کشور یمن و ایران نیازمند تقویت بیشتری است و داده ها و سنتهای غنی بسیاری در دل مردمان این دو کشور است که میتواند تبادل یابد.

وی گفت: متاسفانه مردم کشور من سالهای زیادی است که درگیر جنگ هستند و فرصتی برای سفر نمی یابند و مردم ایران هم شناخت کمی از کشور یمن دارند.
وی اشاره داشت ساکنان شمال یمن با ورود امیـر المومنین علی (ع) به یمن اسلام را پذیرفته و شیعه مذهب هستند و لذا در بسیاری از فرهنگ های دینی شبیه ایرانیان رفتار میکنند.
عبدالرحمن ارجح توضیح داد: از روزگاران قدیم قبایلی از گیلان از جمله قاسمی ها و دیلمی ها وارد یمن شدند و هم اکنون نوادگان آنها در کشور یمن مشغول زندگی هستند و شباهتهای ظاهری بسیاری به گیلانیان در ایران دارند.

شیخ ارجح گفت: شخصی با نام ابراهیم دیلمی، شهروند گیلانی هم اکنون سفیر ایران در یمن است.

این فعال حوزه گردشگری مقاومت گفت: امیدواریم و انتظار داریم با کم شدن آتش جنگ در یمن زمینه گردشگری بین دو کشور فعال شود و زیرساختهای مکانی، فرهنگی، گردشگری و اقتصادی بین دو کشور ایجاد گردد.

وی گفت: روابط ایران و یمن ریشه دار است و جالب است بدانید چند بقعه در شهر گنبد کاووس ایـران موجود است که از نیکوکاران اهل یمن بوده اند.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان