جمعه, 31 فروردین 1403
جمعه, 31 فروردین 1403

اختصاصی حکایت گیلان | سامان بدر: کوین مک کارتی برای سومین روز متوالی نتوانست آرای لازم برای کسب کرسی ریاست مجلس نمایندگان آمریکا را به دست آورد. انتخابات این مجلس یازده بار ادامه داشته است و حدود 20 نفر از جمهوری خواهان متعلق به جناح راست افراطی حاضر به رای دادن به مک کارتی نیستند.

گاردین نوشته است یکی از نمایندگان در انتخابات به ترامپ رای داده است، در حالی که رئیس جمهور پیشین این کشور  درخواست کرده که به مک کارتی رای داده شود. همچنین بایدن هم در اظهاراتی انتقاداتی گفته است «  تأخیر در انتخاب رئیس مجلس نمایندگان، باعث می‌شود که متحدان و دشمنان آمریکا اینگونه فکر کنند که واشنگتن هنوز از آشوب حمله هواداران «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق این کشور به ساختمان کنگره، رها نشده است.»

مک کارتی در حالی وارد سومین روز رای گیری برای کاندیداتوری خود شد، که گزارش هایی مبنی بر اینکه او امتیازات قابل توجهی به حدود 20 مخالف خود در کنفرانس جمهوری خواهان داده است که ظاهرا این مذاکرات همچنان منتقدان را تحت تاثیر قرار نداده است. 

نمایندگان حزب دموکرات که بالغ بر 213 نفر هستند،  به صورت متفق القول به «حکیم جفریز» رای داده اند. یکی از نمایندگان حزب دموکرات در توئیتی نوشته بود، جمهوری خواهان مشغول دعوا هستند و ما مشغول «پاپ کورن خوردن» 

حزب جمهوری خواه  222 و حزب دموکرات 213 نماینده در مجلس نمایندگان آمریکا دارند. رئیس مجلس در آمریکا نیاز به 218 رای نمایندگان دارد. 

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان