شنبه, 01 اردیبهشت 1403
شنبه, 01 اردیبهشت 1403
قطع اینترنت سراسری برای کنکور؛

چرا به جای پیشرفت، باید عقب گرد کنیم!

۱۴۰۱/۱۰/۱۴ ۱۱:۳۳ چاپ

اختصاصی حکایت گیلان| بهرنگ تاج بخش | معاون سازمان سنجش از قطع اینترنت کشور در ساعات برگزاری کنکور با هدف جلوگیری از تقلب خبر داد. اقدامی که با واکنش های انتقادی کاربران در شبکه های اجتماعی روبرو بوده است. ظاهرا بستن شیر فلکه اینترنت ساده ترین راهی است که مسئولان کشور در هر رخدادی آن را به عنوان یک معضل می بینند. 

حسن مروتی معاون امور آزمون‌های سازمان سنجش گفته است: تقاضای قطع سراسری اینترنت کشور را در روزهای برگزاری کنکور داده‌ایم  در سال گذشته این درخواست ارائه شد اما به دلیل مشکلاتی که وجود داشت انجام نشد و اینترنت به صورت نقطه‌ای قطع شد اما توانسته بودند از آنتن‌های دیگر استفاده کنند.

 

خیلی جالب است به جای این که کنکور هرساله  پیشرفت کند و شاهد کم شدن تخلفات باشیم، دیگر کار را به جایی رسانده اند که مجبوریم ساعت ها بدون اینترنت بگذارنیم تا آزمون داوطلبان تمام شود. چون مسئولین محترم ما توانایی کشف تخلفات را ندارند!

این تعطیلی اینترنت این مفهوم را می رساند که احتمالا  در آزمون قبلی تخلفات فراوانی را شاهد بودیم که به این نتیجه رسیده اند که کل اینترنت قطع شود. در ساعاتی که کنکور قطع می گردد باید کل ادارات و بانک ها تعطیل شوند تا مسئولین محترم بتوانند از این آزمون سربلند بیرون بیایند. 

کنکور زمانی محل مناسبی برای ایجاد عدالت آموزشی و ورود نخبگان به دانشگاه ها بود. ولی حال با گسترش بی رویه آموزشگاه های خصوصی و کلاس های کنکور هرکسی که هزینه بیشتری خرج کند، شانس بسیار بیشتری برای ورود به دانشگاه های برتر دارد. این چیزی نبود که انتظارش را از آموزش عالی در دانشگاه ها داشتیم.



نویسنده: بهرنگ تاج بخش
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان