سه شنبه, 04 اردیبهشت 1403
سه شنبه, 04 اردیبهشت 1403
ارائه گزارش «پیشرفت» یا مامور مخصوص سیاست گذاری جدید ارزی؛

مخبر در جلسه سران قوا چه می کند؟

۱۴۰۱/۱۰/۱۲ ۰۹:۴۳ چاپ

به گزارش حکایت گیلان | جلسه هفتگی شنبه‌های سران قوا عصر شنبه با یک تفاوت عمده برگزار شد. در این جلسه علاوه بر ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهوری، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس و غلامحسین محسنی‌اژه‌ای رئیس قوه قضاییه، معاون اول رئیس‌جمهوری هم حضور داشت. از زمان شروع سنت جلسه سران سه قوه، حضور فردی غیر از روسای سه قوه کمتر دیده شده بود.

 بنا بر خبری که وبسایت ریاست‌جمهوری روی خروجی خود قرار داده، مخبر در این جلسه «گزارشی از پیشرفت‌های کشور در حوزه سرمایه‌گذاری، کنترل تورم و پیشران‌های اقتصادی ارائه کرد». این وبسایت که منبع چنین خبر‌هایی است، توضیحات بیشتری درباره چرایی حضور مخبر در این جلسه ارائه نکرده است.

البته این وبسایت توضیح نداده که آیا جلسات سران قوا محلی برای بازگویی اخبارموفقیتهای اقتصادی است؟ یعنی سران قوا می نشینند و از موفقیت های خودشان می گویند و جلسه تمام می شود؟ خب برای چنین کاری چرا دیگر معاون اول رئیس جمهور را وارد صحنه کرده اند. خود سران قوا به این موضوعات آگاهی ندارند و یا رئیسی توانایی بازگویی آن را ندارد.

بازگشت ارز ترجیحی با قیمت جدید!

همچنین مخبر روز گذشته به مانند معاون اول پیشین، مامور اعلام سیاست ارزی جدید هم شده است. 

وی  از تثبیت نرخ ارز کالاهای اساسی برای ۲سال آینده خبر داد و این سیاست را در راستای رفع نگرانی مردم برای جلوگیری از تنش جدی در قیمت‌ها عنوان کرد. سیاستی که البته در روزهای گذشته توسط محمدرضا فرزین رییس کل جدید بانک مرکزی هم عنوان شده بود. با این تفاوت که فرزین طول مدت آن را یک سال دانسته بود و حال معاون اول رئیس جمهور از همین حالا یک سال دیگر هم به آن افزوده است. 

یکی از منتقدان در سایت انصاف نیوز در این رابطه نوشته است« ما صرفا شاهد یک تغییر نرخ در ارز کالاهای اساسی از ۴۲۰۰ به ۲۸۵۰۰تومان هستیم و در اصل موضوع تغییری حاصل نشده است.مشخص نیست اگر قرار بود مجددا چنین تثبیت قیمتی در کار باشد، تیم اقتصادی دولت چرا در ۶ماه گذشته مکررا از فسادها و ناکارایی‌های تخصیص ارز ۴۲۰۰تومانی انتقاد می‌کرد و اکنون با چه توجیهی قصد پیاده‌سازی همان سیاست را دارد؟»

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان