پنجشنبه, 09 فروردین 1403
پنجشنبه, 09 فروردین 1403
اظهارنظرات غیرتخصصی یک شهردار سیاسی؛

آقای زاکانی، حداقل می گفتید قیمت دلار بالاتر نمی رود!

۱۴۰۱/۱۰/۱۰ ۱۸:۴۹ چاپ

اختصاصی حکایت گیلان | علی رضا زاکانی، شهردار تهران همچنان بیشتر از مسائل حوزه کاری خودش، درباره مسائل روز از فوتبال گرفته تا حجاب و دلار صحبت می‌کند. البته از همان اول هم مشخص بود که وی یک فرد سیاسی است و ارتباطش با حوزه تخصصی شهرداری تهران نامعلوم!

زاکانی این بار از مردم خواسته است که دلار نخرند ، چون  قیمتش پایین خواهد آمد. او گفته است «به مردم می‌گویم که به سراغ خرید دلار نروند، چون حتما قیمت دلار پایین می‌آید و در این زمینه این مردم هستند که متضرر می‌شوند.»

همین امروز بود که روزنامه ها روند بررسی قیمت دلار در دوران روسای بانک مرکزی قبل و بعد انقلاب را منتشر کردند که هیچ وقت قیمتش پایین نیامده است. لااقل انتظار این است وی اگر خود را فردی کارشناس می داند بگوید که قیمت دلار چند صباحی در همین قیمت باقی می ماند و سودی به کسی نمی رسد. این حرف که قیمت پائین می آید از آن دست حرفها است که با هیچ منطقی سازگار نیست.

خود دولت وقتی ارز نیمایی را قیمت گذاری ثابت می کند، یعنی امید چندانی برای کاهش قیمت دلار ندارد. دولت در واقع یک ارز ترجیحی جدیدی را ایجاد کرده که کالاهای اساسی از آن طریق تامین شود. این یعنی احتمال افزایش قیمت دلار همچنان محتمل است و به مانند ارز 4200 تومانی ممکن است شاهد تفاوت قابل توجه با نرخ بازار آزاد باشیم. 

زاکانی همان طور که در مورد آلودگی هوا و پروژه های عمرانی به دلیل فقدان اطلاعات کافی به کلی گویی می پردازد، در مورد دلار هم چنین رویه ای در پیش بگیرد. نمی توان جایی در مناظرات او دلسوز ارزش پول ملی  شود و مسئولان را «بی عرضه» و «بی غیرت» خطاب کند و  هرگاه مسئول بود بگوید اتفاق خاصی نیفتاده و قیمتها پایین می آید. منطق آن را خودش هم نمی تواند پاسخ دهد. 

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان