پنجشنبه, 06 اردیبهشت 1403
پنجشنبه, 06 اردیبهشت 1403
از عدم حضور در جلسه معارفه تا عدم دعوت به جلسات استانداری؛

سه مدیری که استاندار گیلان با انتصاب آن ها مخالف بود!

۱۴۰۱/۱۰/۱۰ ۱۵:۲۰ چاپ

اختصاصی حکایت گیلان | معاون سیاسی استانداری گیلان تایید کرده است که انتصاب سرپرست علوم پزشکی گیلان با استاندار گیلان هماهنگ نشده و او مخالف چنین تغییر و تحولی است. این چندمین انتصابی است که استاندار مخالفت خود را نشان می دهد، هرچند در برهه های قبلی نشان داده که بعد از مدتی کار چندانی از پیش نبرده  و مجبور به پذیرش است. شاید اگر به همین روند مخالفت های خود ادامه دهد، گام بعدی خود استاندار گیلان گزینه تغییر باشد. 

در زیر این مدیران را بررسی کردیم. 

شراره کاوسی (رئیس سازمان برنامه و بودجه)

انتصاب کاوسی توسط میرکاظمی با انتقادات زیاد حامیان دولت مواجه شد. او پیش از آن منصوب محمدباقر نوبخت بود و بسیاری او را در خط دولت سابق می دانستند. خود استاندار هم در محافل رسمی و غیررسمی اذعان کرد که با انتصابش مخالف است و خانم کاوسی فعلا نباید در جلسات شورای اداری شرکت کرد. هرچند برخی حامیان دولت معتقدند که این انتقادات برای کم کردن فشار روی خودش بود، زیرا بعدا کاوسی در جلسات شرکت کرد و حالا هم کمتر کسی به آن اشاره می کند. البته حامیان دولت هیچ اشاره ای نمی کنند که شخص مسعود میرکاظمی رئیس سامان برنامه و بودجه کشور هیچ سفری به گیلان نداشته است. خود استاندار هم که می گوید نیازی به حضور مراجع بالاتر ندارد و  شخصا می تواند برای استان اعتبار بگیرد. البته منتقدان می گویند دریافت اعتبار از میرکاظمی برای استان ها  هفت خوان رستم است. 

عیسی فرهادی (مدیرعامل منطقه آزاد انزلی)

عدم حضور عباسی در مراسم معارفه عیسی فرهادی نشان داد که وی مخالف انتصاب وی است. هرچند بعد از مدتی در برنامه هایی با حضور وی شرکت کرد. فرهادی از نظر رزومه کاری بالاتر از عباسی بود و استاندار متوجه بود که کنترل چندانی روی او نخواهد داشت. با این حال مشخص بود که زورش به سعید محمد نمی رسید.فرهادی ارتباطات خوبی با برخی اعضای کابینه از جمله صولت مرتضوی معاون اجرایی رئیس جمهور دارد. شاید حضور حجت عبدالملکی دبیر جدید هم باعث نشود که شاهد تغییرات در منطقه آزاد انزلی باشیم. خود عبدالملکی هم برخلاف دوره وزارت کار با حواشی  و سخنرانی کمتری کار می کند و فهمیده است که نباید به یک مدیر توئیتری تبدیل شود.

حیدر علی بالو ( سرپرست علوم پزشکی گیلان)

دکتر بالو که توسط سالاری رئیس پیشین به عنوان معاونت درمان دانشگاه منصوب شده بود ، مهر ماه امسال جانشین رئیسش شد. انتصابی که با مخالفت شدید استاندار مواجه شده است و عدم حضور در مراسم معارفه و عدم دعوت به جلسات شورای اداری این مساله را به خوبی نشان می‌دهد. معاون سیاسی استانداری گیلان هم رسما اعلام کرده که درباره انتصاب بالو با استاندار هماهنگی نشده است. ولی شاید به مرور بالو هم به سرنوشت کاوسی و فرهادی برسد و استاندار در مقابل انتصاب او نیز عقب نشینی کند. 

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان