جمعه, 10 فروردین 1403
جمعه, 10 فروردین 1403

اختصاصی حکایت گیلان | در پی محدودیت‌های اینترنتی، شرکت‌های شاتل، مبین نت و ایرانسل از ضرر و زیان‌های خود پرده برداشتند و این در حالی است که وزیر ارتباطات اعلام کرد از حضور استارلینک در ایران استقبال می‌کنیم، به شرطی که قواعد سرزمینی ما را بپذیرند. 

البته منظور اصلی  وزیر ارتباطات، برای حضور استارلینک، اتصال اینترنت به روستاهایی است که از نعمت اینترنت محروم هستند. او می گوید « سه هزار روستا هنوز به اینترنت متصل نیستند که با این اقدام می‌توان آن‌ها را به اینترنت متصل کرد.» 

به نظر می‌رسد یکی مثل وزیر ارتباطات، فعلا ورود استارلینک را شوخی گرفته و این نوع استقبال یعنی خیلی این بحث دارای اهمیت نیست. شاید هم فکر می کند استارلینک چیزی شبیه محصولات لوازم خانگی  و یا خودروی خارجی است که می تواند جلوی آن را بگیرد.

خود استارلینک می گوید « دویست دیش این شرکت به ایران ارسال شده است.» البته قیمت آن طوری است که به طور مشخص، فعلا تنها افراد دارای تمول مالی می توانند از آن استفاده کنند. ولی بحث اصلی و آینده نگر استارلینک،  سر گوشی های تلفن همراه است.  آخرین خبر این است که گوشی‌های موبایل تا ۲۰۲۴ احتمالاً به‌صورت مستقیم به اینترنت ماهواره‌ای استارلینک متصل می‌شوند. آن وقت شاید دیگر نیازی به مجوز کنایه آمیز وزیر ارتباطات هم نباشد. با این وضعیت یا باید دنبال اینترنت ملی باشند و یا ورود گوشی های های همراه متصل به  استارلینک را باطل کنند! البته بهتر است فعلا درباره این صحبت کند که چرا مردم از وضعیت اینترنت داخلی هم خود رضایت ندارند. وگرنه استارلینک که قرار نیست برای چنین وزارتخانه ای، اینترنتش را تامین کند. 

 

 

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان