جمعه, 10 فروردین 1403
جمعه, 10 فروردین 1403
جریمه خنده دار داماش گیلان برای انصراف از تورنمنت زیان بار؛

سود جام حذفی در «جیب» فدراسیون تاج!

۱۴۰۱/۱۰/۰۷ ۱۲:۰۴ چاپ

اختصاصی حکایت گیلان | چند روز پیش قرعه کشی دور جدید جام حذفی فوتبال ایران برگزار شد. در حاشیه آن از سوی مسئولان فدراسیون گفته شده که برای انصراف از جام حذفی، جریمه مالی و محرومیت از فصل آتی در نظر گرفته شده است. به طور مثال تیم داماش که در لیگ دسته دوم حضور دارد باید 50 میلیون جریمه بپردازد و یک فصل نیز محروم شود. برای تیم های لیگ برتر و لیگ یک نیز جرائم 400 میلیونی و 200 میلیونی تعیین شده است. آقای تاج اینجا هم راحت می تواند بگوید پول جام حذفی به جیب فدراسیونش رفته است! همانطور که پرونده خسارت ویلموتس هم در جیب ایشان است!

توجه داشته باشید که پول فوتبال ایران چند صباحی است که از همین محل‌های جریمه ای کمیته انضباطی تامین می شود. چون دیگر نه خبری از تماشاگر است و نه حتی اسپانسر! سالهاست که این جام به سنتی ترین شکل ممکن ادامه پیدا می کند. گویی تیمی که شرکت می کند سودی به دست می آورد که جریمه هم برای او در نظر می گیرند. 

فوتبال در دنیا به یک ورزش درآمدزا تبدیل شده است. حق پخش تلویزیونی، بلیت فروشی و اسپانسر بسیاری از باشگاه ها را متمول کرده است. در لیگ انگلیس، تیمهای کوچک در دسته های پایین تر هم از یک مسابقه رسمی سود می برند، ولی اینجا مگر چه سودی نصیب تیمها می شود که ضررش را حساب می کنند!

تیمی مثل داماش چه اندوخته و درآمدی دارد که پنجاه میلیون هم بابت بازی نکردن به حساب فدراسیون فوتبال بریزد. به جای اینکه دست اینها را بگیرند و برای آنها درآمدی درنظر بگیرند، جریمه هم می شوند.به واقع انگیزه برگزاری جام حذفی چیست؟ فقط می خواهند تورنمنتی را برگزار کنند و قهرمانش را با پنج مسابقه به مسابقات آسیایی ببرند؟ در این پنجاه سال دنبال راهکاری بوده اند که مسابقاتی با درآمد مناسب برای باشگاه ها را تعریف کنند؟ حتی همین پنجاه میلیون تومان واقعا ناقابل! هم می تواند مشکلات سخت افزاری یک باشگاه را حل کند، نه اینکه فدراسیون برای یک جام کم اهمیت هم کیسه ای بدوزد!

همین داماش به فینال جام حذفی رفت و حضرات فدراسیون حاضر نشدند حتی جایگاهی برای تماشاگرانش در نظر بگیرندو مالک و مدیرعامل وقتش را هم به دلیل اصرار برای حضور تماشاگران خودی در ورزشگاه اهواز محروم کردند. خب تکلیف معلوم است که این نوع برگزاری مسابقات تنها یک ظاهرسازی است.حالا اگر تیمی مثل داماش جریمه اش را نپردازد، تکلیف چیست؟ همیشه محروم می شوند یا منحل می گردند؟! قبلا هم داماش روی همین بی تفاوتی ها و بی مبالاتی‌ها حکم انحلال دریافت کرده بود و برای مسئولان فدراسیون این مسائل هیچ اهمیتی ندارد. تا وقتی آن ها پولشان را می گیرند. هیچ اهمیتی ندارد که اصلا فوتبال چگونه توسعه پیدا می کند! امثال الماسخاله ها را هم داریم که هیچ وقت تلاشی برای بهبود وضعیت باشگاه‌هایش انجام نمیدهند و مجری سیاست‌های چنین فدراسیونی هستند. 

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان