سه شنبه, 28 فروردین 1403
سه شنبه, 28 فروردین 1403
انتقادات صریح نماینده سابق رشت از دولت:

آقای رئیسی لطفا قطار رشد را متوقف کنید!

۱۴۰۱/۱۰/۰۶ ۲۱:۰۹ چاپ

به گزارش حکایت گیلان | غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی نماینده پیشین مجلس می‌گوید: دولت قدرت نوشتن یک بودجه را ندارد و توانایی برنامه نوشتن برای بودجه را هم ندارد. مگر یکسال وقت نداشتید؟ چطور برنامه ننوشتید؟ مجلس نباید بودجه ۱۴۰۱ را بدون برنامه تایید می‌کرد، اما متاسفانه کرد و حالا می‌خواهند بودجه ۱۴۰۲ را هم بدون برنامه ببندند.

غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی نماینده پیشین مجلس به رویداد۲۴ می‌گوید: کارنامه عملکرد دولت اصلا خوب نیست؛ کاهش ارزش پول ملی، افزایش قیمت سکه، دلار، افزایش فقر، بیکاری و عد م اجرای پروژه‌های عمرانی، پاسخگو نبودن رئیس دولت، ضعف عملکردی کابینه و ورزا و ... در هیچ دولتی تا این اندازه سطح نبوده است و همه و همه نشانگر ضعف و ناکارایی دولت است و نشان می‌دهد رئیسی به توان جمع کردن امور را ندارد.

اگر رئیسی نتواند خودش را از حلقه تندروها نجات دهد، این جریان او را غرق می‌کند

جعفرزاده می‌گوید: مسئولان حرف‌هایی می‌زنند که مردم متوجه می‌شوند که این آقایان اصلا خبر از زندگی مردم ندارند. مدام می‌گویند حقوق و دستمزد‌ها را افزایش دادیم، خب وقتی دلار و ... گران شده، وقتی تورم روز به روز بیشتر می‌شود، این افزایش حقوق به چه کاری می‌آید؟ در مقایسه با دولت‌های قبلی حتی روحانی، کارنامه رئیسی بسیار ضعیف است و دلایل متعددی هم دارد. ابتدا اینکه رئیسی متاسفانه علم اجرا ندارد، دوم قرار گرفتن در حلقه تندرو‌ها و افراطیون پایداری‌ها است که اگر رئیسی نتواند خودش را نجات دهد، این جریان او را غرق می‌کند.

 دستاوردسازی دروغین مردم را خسته کرده است

نماینده سابق مجلس با بیان اینکه رها کردن برجام از سوی دولت رئیسی کار بسیار اشتباهی بود، تصریح کرد: این همه درگیری و تنش را در این مدت شاهد بودیم. حتی چین هم به ما پشت کرد و حق هم دارد. کدام کشور با کشوری که در شرایط اضطرار قرار دارد، وارد معامله می‌شود؟ نرخ بالای تورم و آمارسازی و دستاوردسازی دروغین مردم را خسته کرده است. دولت حتی از یک ابراز همدردی با مردم هم ناتوان است. وزرای دولت فقط در حال انتقاد کردن از دولت روحانی هستند، آن دولت رفت! مردم قاضی خوبی هستند و به خوبی قضاوت خواهند کرد.

می‌خواهند بودجه ۱۴۰۲ را هم بدون برنامه ببندند

جعفرزاده می‌گوید: متاسفانه دولت قدرت نوشتن یک بودجه را ندارد و توانایی برنامه نوشتن برای بودجه را هم ندارد. مگر یکسال وقت نداشتید؟ چطور برنامه ننوشتید؟ مجلس نباید بودجه ۱۴۰۱ را بدون برنامه تایید می‌کرد، اما متاسفانه کرد و حالا می‌خواهند بودجه ۱۴۰۲ را هم بدون برنامه ببندند.

او می‌گوید: وضعیت مردم در تهیه دارو را نگاه کنید، شما حتی یک قرص ساده را هم نمی‌توانید برای مردم تهیه کنید. از آن سمت وزیر ارتباطات می‌گوید قوی‌ترین اینترنت را داریم! هیچکس هم با این افراد به خاطر دروغگویی‌هایشان برخوردی نمی‌کند. رشد اقتصادی ۵ درصد است؟ واقعا خجالت نمی‌کشند چنین دروغ‌هایی را می‌گویند؟

سازمان برنامه و بودجه دست فردی است که الفبای بودجه را بلد نیست

این نماینده مجلس دهم می‌‎گوید: دولتمردان از سفره‌های مردم خبر ندارند و این همه نارضایتی را نمی‌بینند؟ سه ماه کشوردرگیر ناآرامی بود به دلیل ناامید شدن از شرایط است. تنها راه حل این است که رئیسی از حرف‌های شعاری دور شود و از تیم‌های افراطی فاصله بگیرد و دست به اصلاحات بزند و از خبرگان  توانمندان استفاده کند. سازمان برنامه و بودجه دست فردی است که الفبای برنامه و بودجه را بلد نیست. این همه دکتری اقتصاد، چرا سازمان را به این فرد داده‌اید؟ این توهین به مهندسان عمران کشور است که وزارت راه به دست فردی داده‌اید که مهندسی صنایع دارد. ظاهرا برای رئیسی تخصص فاقد معنا است. مناطق آزاد را به فردی داده‌اید که مخالف صدرصدی مناطق آزاد است. خب این رفتار‌ها یعنی چه؟ اصلا دولت در میان مردم جایگاهی دارد؟ مردم ناامید شده‌اند. وعده‌های سالی یک میلیون مسکن و اشتغال پس چه شد؟ چرا قوه قضاییه برای این ترک فعل‌ها سکوت می‌کند؟

دولت حتی برای یک گوشی آیفون هم نمی‌تواند تعیین تکلیف کند

جعفرزاده ایمن آبادی می‌گوید: دولت حتی برای یک آیفون ۱۴ هم نمی‌تواند تعیین تکلیف کند. شما خودتان، خودتان را تحریم می‌کنید. بعد هم آقای رئیسی می‌آید در تلویزیون به شکلی صحبت می‌کند که انگار همه چیز خوب وعالی است و می‌گوید دولت مردمی! نیازی نیست بگوییم دولت مردمی، به جای آن برای مردم کار کنید. می‌شود خواهش کنیم قطار رشدتان را متوقف کنید؟ یک قطار بدون لوکومتیوران به سمت ترکستان می‌رود و سرراهش هرچه بود را هم له کرده است. این دولت تردمیلی است که هی می‌دود، اما سرجایش است و بعد هم می‌گوید خیلی خسته شدم و عرق کردم. حاکمیت یکدست جواب نمی‌دهد. هرکس مطابق با اصل تفکیک قوا باید کارش را انجام دهد.

همرسانی کنید:

نظرات شما:

اسمعیل ایزدی 8 دی 1401 ساعت 07:10

آدم حیرت می کنه از افاضات برخی رقم زنندگان وضع موجود،مردم بی کفایتی مسئولین، حراف بلا عمل رو فراموش نمی کنند، با اگراندیسمان تطهیر شدن محال است،

نظر دهید - پسندیدم 0

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان