شنبه, 01 اردیبهشت 1403
شنبه, 01 اردیبهشت 1403
چند روز بعد انتشار در «همشهری آنلاین»؛

شهرداری تهران نصب بنرهای ضد انگلیسی را تکذیب کرد

۱۴۰۱/۱۰/۰۴ ۰۹:۴۲ چاپ

به گزارش حکایت گیلان | اعتماد نوشت: «به گزارش همشهری آنلاین، پس از حواشی خبر پاک کردن شعار‌ها از روی دیوار سفارت انگلیس توسط سفیر، شهرداری تهران بنر‌های جدیدی را در اطراف این سفارت نصب کرد»؛ این متن خبر رسانه وابسته به شهرداری تهران است که در روز‌های بعد نام «شهرداری تهران» از آن پاک شده، اما همچنان در حافظه گوگل باقی مانده است.

 
 
 
به عبارتی ساده‌تر اگرچه روز ۲۷ آذر «همشهری آنلاین» رسما «شهرداری تهران» را عامل نصب بنر کنار سفارت انگلیس معرفی کرده، اما در روز‌های بعد و با اصلاح این خبر، نام شهرداری تهران حذف شده و حالا هم سخنگوی شهرداری تهران  نه‌ تنها هرگونه ارتباط بین شهرداری و این تابلو را رد می‌کند که می‌گوید شهرداری سازنده و نصب‌کننده این بنر را نمی‌شناسد.

انتقاد سخنگوی وزارت خارجه

«ناصر کنعانی» در پاسخ به پرسشی درباره شعارنویسی بر دیوار سفارت انگلیس در تهران و موارد مشابه درباره سفارت ایران در بریتانیا گفته بود که «سفارتخانه‌ها مصونیت دارند و نباید نسبت به آن‌ها تعرضی صورت بگیرد و این انتظاری است که از سوی کشور‌های میزبان خواستیم به مسوولیت‌های خود عمل کنند. نقض مصونیت سفارتخانه‌ها و امکان دیپلماتیک و دیپلمات‌ها را نمی‌پذیریم و به این موضوع پایبند هستیم.»

سخنگوی شهرداری تهران در گفتگو با «اعتماد» منکر هرگونه ارتباط بین شهرداری و دیوار نویسی مزبور می‌شود.

 
«عبدالمطهر محمدخانی» در توضیح این ادعای خود می‌گوید: «آخر چه لزومی دارد که شهرداری تهران با این حجم وسیع از فضا‌های تبلیغاتی در سطح شهر مانند پل‌ها، بیلبورد‌ها و تلویزیون‌های شهری و... بخواهد چند بنر کوچک در اطراف سفارتخانه نصب کند تا به این طریق اعتراض خود را نسبت به دولت انگلیس نشان بدهد؟! ضمن آنکه پایین تمام بنر‌های شهرداری، لوگوی ما نقش می‌بندد [اما زیر این بنر‌ها لوگوی شهرداری نیست]بنابراین این بنر‌ها را ما نصب نکرده‌ایم.»

«علیرضا نادعلی»، سخنگوی شورای شهر و نایب‌رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی این شورا هم توضیحات تازه‌ای را مطرح می‌کند. او با تاکید بر اینکه واقعیت این است که ما نیز چندان در جریان اصل این ماجرا نیستیم و هنوز اطلاع چندانی از چند و، چون این ماجرا نداریم، می‌گوید: «قدر مسلم این است که شهرداری صد‌ها سازه تبلیغاتی در نقاط مختلف شهر دارد که طبیعتا نظارت روی همه آن‌ها کار ساده‌ای نیست؛ بنابراین بعید نیست که به دور از چشم شهرداری چنین اتفاقی رخ داده باشد.»

او، اما در عین حال بر این نکته هم تاکید می‌کند که مسوولیت نظارت روی این سازه‌های اطلاع‌رسانی و تبلیغاتی برعهده شهرداری است و هیچ عذر و بهانه‌ای برای قصور در این مورد پذیرفته شدنی نیست. نادعلی در این باره می‌گوید: «اینکه شهرداری و سازمان زیباسازی بر اساس وظایف خود به عنوان متولی «باید» بر چگونگی نصب بنر‌ها و بیلبورد‌های شهری نظارت داشته باشد موضوعی درست و غیرقابل انکار است ولی ممکن است برخی از مواقع جریان‌های مردمی اقدام به نصب بنر‌هایی روی تابلو‌های شهرداری کنند که از چشم شهرداری دور بماند.»

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان