جمعه, 10 فروردین 1403
جمعه, 10 فروردین 1403

به گزارش حکایت گیلان | شرق نوشت: نزدیک به ۵۰۰ چهره سینمای جهان خواستار آزادی فوری ترانه علیدوستی شده‌اند.

  
یورونیوز گزارش داده است که در بین این افراد، چهره‌های سینمای جهان ازجمله کیت وینسلت، هنرپیشه برنده جایزه اسکار، کن لوچ، کارگردان بریتانیایی و پدرو آلمادووار، کارگردان اسپانیایی و ماریون کوتیار، ستاره سینمای فرانسه، جرمی آیرونز، بازیگر بریتانیایی و کریستن استوارت، هنرپیشه، دیده می‌شود که خواستار آزادی او هستند.

بی‌بی‌سی هم گزارش داده است که انجمن هنرمندان تلویزیون و رادیو آمریکا نیز دراین‌باره بیانیه‌ای منتشر کرده است. این اتحادیه در بیانیه‌اش به دستگیری این هنرمند واکنش نشان داده است.

ترانه علیدوستی ۲۶ آذر بازداشت شده است و در این چند روز جشنواره‌های لوکارنو، کن، برلیناله و... نسبت به این اتفاق واکنش نشان داده‌اند. همچنین هنرمندان برای پیگیری وضعیت او در مقابل دادسرای اوین جمع شده‌اند. از مهم‌ترین نگرانی‌های خانواده علیدوستی، دسترسی او به داروهایی است که در «تنها» تماس تلفنی کوتاه پس از بازداشت، خواهان تحویل آنها به زندان اوین شده بود.

این اکانت برای “ترانه علیدوستی” نیست!

چند روز پیش برخی کاربران توییتر، یک اکانت توییتری را به ترانه علیدوستی منتسب کردند؛ اما پنجشنبه‌شب، اکانت توییتری بی‌نامی که در روزهای اخیر از سوی برخی حساب‌های کاربری به ترانه علیدوستی نسبت داده شده بود، در توییتر حضور پیدا کرد و در فضای اسپیس حاضر شد.

 
حضور اکانت نسبت داده‌شده به ترانه علیدوستی در توییتر، نقطه پایانی بر شایعات درباره انتساب این حساب کاربری به «ترانه علیدوستی» است.

 
در چند روز گذشته موج گسترده‌ای برای مطرح‌کردن این سناریو برای بازیگر سینمای ایران رخ داده بود که هنوز در بند ۲۰۹ زندان اوین بازداشت است.

در این مدت چهره‌های زیادی همچون حمید علیدوستی، رخشان بنی‌اعتماد، پیمان معادی، شهاب حسینی، بهمن فرمان‌آرا، سحر دولتشاهی، غزل شاکری، میترا حجار، سعید روستایی، مجتبی میرطهماسب، محسن امیریوسفی، غزل شاکری برای آزادی ترانه مقابل اوین رفتند.

 
 
همچنین منیژه حکمت، الهام کردا، رضا کیانیان، ریحانه طراوتی، افروز خان‌بلوکی، ابراهیم ابراهیمان، پریسا گرگین، علی مصفا، لیلی رشیدی، پانته‌آ بهرام، ستاره اسکندری، به همراه «نادره حکیم‌الهی» (مادر ترانه) به مقابل زندان اوین رفته‌اند.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان