جمعه, 31 فروردین 1403
جمعه, 31 فروردین 1403

جلسه ستاد مدیریت بحران شهرداری رشت به ریاست یوسف یزدانی برگزار شد.


به گزارش حکایت گیلان | به نقل از واحد خبر مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت _ جلسه مدیریت بحران شهرداری سه‌شنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۱ به ریاست یوسف یزدانی سرپرست شهرداری رشت، بشر دانش معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری ، مدیران مناطق و سایر اعضای ستاد بحران در محل شهرداری رشت برگزار شد.


یوسف یزدانی سرپرست شهرداری رشت در این جلسه وظیفه ستاد مدیریت بحران را در وهله اول پیشگیری و کسب آمادگی در برابر بحران‌های احتمالی دانست و ابراز داشت: از این رو تصمیمات اتخاذ شده در این ستاد باید به شکل دقیق و اصولی اجرا شود.

وی باز بودن بازارچه‌ها برای تامین ارزاق عمومی شهروندان را از جمله مواردی که در موعد بارش برف و بروز بحران ضروری است عنوان کرد .

یزدانی به روزرسانی چارت مناطق پنجگانه شهرداری رشت را خواستار شد و اذعان کرد: مناطق باید بر اساس همین چارت جلسات لازم را با معاونت خدمات شهری و سایر بخشها برگزار کنند تا قبل از هرگونه بارش برف در سطح شهر، انسجام و هماهنگی لازم بین نیروها به وجود آید.

سرپرست شهرداری رشت تصریح کرد: مناطق مختلف شهرداری رشت در حوزه حمل و نقل عمومی باید توجه لازم را داشته باشند تا اگر با بارش برف روبه‌رو شدیم تردد شهروندان با اختلال مواجه نشود.

یزدانی اضافه کرد: واحد روابط عمومی شهرداری رشت هم باید اطلاع رسانی لازم را در خصوص عدم پارک خودروها در حاشیه خیابان ها و مواردی از این قبیل انجام داده و محتوای لازم را در زمینه پیش‌بینی هواشناسی و عملیات برف روبی تهیه و منعکس نماید.

وی تامین قطعات ماشین‌آلات ستاد مدیریت بحران توسط مناطق را هم مورد تاکید قرار داد و یادآور شد: باید زمینه به گونه‌ای فراهم شود تا شرکتهای خدمات شهر در حوزه هرس درختان تبادل کار داشته باشند و نصب علایم هشداری در سرعت‌گیرها در اولویت قرار گیرد.

سرپرست شهرداری رشت افزود:‌ تجربیات زیادی در حوزه مدیریت بحران و بارش برف و جاری شدن سیلاب در شهر رشت حاصل شده و لازم است مدیران مناطق با بهره‌گیری از همان تجربیات به گونه‌ای عمل کنند که با بارش برف شهروندان دچار مشکل نشوند.

یزدانی با بیان اینکه از هفته آینده تخصیص منابع برای هزینه کرد در واحد مدیریت بحران شهرداری رشت شروع می‌شود اظهار داشت: اخلال در هر منطقه‌ای و ایجاد مشکل در تردد و عملیات برف روبی به پای تمام مناطق و مجموعه شهرداری رشت نوشته میشود بنابراین برای اینکه از هر گونه مشکل ممانعت بعمل آید باید مدیریت اصولی و متحد را در دستور کار قرار داده و پیش‌بینی‌های لازم را از قبل به عمل آوریم.

سرپرست شهرداری رشت در پایان ضمن تاکید بر اهمیت برگزاری منظم جلسات ستاد مدیریت بحران شهرداری، پیگیری مصوبات جلسات قبلی و آماده باش نیروهای خدمات رسان شهری جهت مقابله با هرگونه حادثه احتمالی را خواستار شد.

بشردانش معاون خدمات شهری شهرداری رشت هم در این جلسه با تاکید بر اینکه در دو هفته گذشته بازدیدی نامحسوس از پایگاه های شرکت‌های خدماتی در نواحی و مناطق به عمل آمد اضافه کرد: با تزریق منابع مالی که انجام گرفت فرآیند تعمیرات ماشین‌آلات عمرانی هم چند ماهی است آغاز شده است.

بشر دانش اضافه کرد: در حال حاضر بهترین زمان برای تزریق منابع مالی به سازمانها و مناطق شهرداری رشت است زیرا برخی از قطعات ماشین‌آلات باید خریداری و بعضی هم تعمیر شوند و نمایندگی‌ها و کارگاه‌ها منتظر مطالبات خود هستند که در این زمینه به مساعدت شهردار و حوزه معاونت مالی نیاز جدی داریم.

بشردانش ادامه داد: در بازدیدی که دو هفته قبل از پایگاه های شرکت‌های خدماتی در نواحی و مناطق داشتیم تجهیز کارگاه شرکتهای خدماتی به روز شد و سایر ملزومات مورد نیاز نظیر چکمه، بارانی و لباس گرم و ادوات یدی که باید در اختیار کارگران قرار گیرد هم مهیا است.

معاونت خدمات شهری حضور نیروهای شرکتهای خدماتی و پسماند در زمان برفروبی و بارش سیلاب را لازم دانست و افزود: تهیه غذای گرم برای نیروهای خدماتی، تهیه گازوئیل و شناسایی سرعت‌گیرها و علامتگذاری آنها از دیگر مواردی است که لازم است توسط نواحی در اولویت قرار گیرد.

بشردانش تصریح کرد: ممانعت از تغییر مسیر ماشینهای مدیریت بحران در زمان برفروبی از دیگر مواردی است که باید در دستور کار قرار گیرد تا در فرآیند کار که از قبل برای آن برنامه‌ریزی شده اخلالی به وجود نیاید.

لازم به ذکر است، خرید نمک به صورت هر مرحله ۱۰ تن، نصب برچسب مدیریت بحران شهرداری روی ماشینهای استیجاری برای ایجاد یک وحدت رویه، مجهز کردن کامیون‌های برف روی به زنجیر چرخ و مشخص کردن مکان ستاد مدیریت بحران شهرداری رشت در اسرع وقت از موارد مهمی است که در این جلسه مورد تاکید قرار گرفت.

همچنین اعلام شد اقداماتی نظیر اورهال و نصب سیستمهای هوشمند روی ماشین‌آلات توسط سازمان عمران شهرداری رشت در حال انجام است.

علاوه بر اینها طبق گزارشی که در این جلسه قرائت شد ،شهرداری رشت در حال حاضر به غیر از بیل‌های مکانیکی ، ۷۰ دستگاه موثر در بحران شامل گریدر، لودر، باب‌کت، کامیون‌های برف روب و برف روب‌های تخصصی را در اختیار دارد.

لازم به ذکر است طبق اخرین گزارشات توسط صادق طارمسری مسئول ماشین آلات شهرداری رشت ، دومین دستگاه از ماشین آلات راهسازی خریداری شده تحویل داده شده که بر این اساس در مرحله اول طی آبان ماه سال جاری یکدستگاه لودر CHANGLIN CE۹۵۸و در مرحله دوم یکدستگاه بیل زنجیری CANGLIN CE۲۲۵ از کارخانه مذکور تحویل و به ناوگان ماشین آلات شهرداری رشت ملحق گردید.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان