جمعه, 10 فروردین 1403
جمعه, 10 فروردین 1403
استاندار گیلان:

بلاتکلیفی مسکن مهر در انزلی رنج آور است

۱۴۰۱/۰۹/۱۶ ۱۰:۱۸ چاپ

به گزارش حکایت گیلان | اسدالله عباسی در نشست بررسی مصوبات سفر با بیان اینکه بنادر و دریانوردی در توسعه اقتصادی و ایجاد اشتغال در گیلان و ایران نقش بسزایی ایفا می کنند، گفت: مسئله راه‌آهن رشت_ بندرکاسپین برای استان گیلان و دولت مهم است که با اختصاص اعتبارات لازم برای تکمیل این راه آهن و رفع مشکلات مصالح، مشکلی در این خصوص وجود نداشته و روند باید تسریع شود.

استاندار گیلان پیشرفت طرح نهضت ملی مسکن در بندرانزلی را رضایت بخش دانست و گفت: از حدود ۶ هزار نفری که در این شهرستان در نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده اند، یک هزار و ۵۰۰ نفر واجد شرایط نهایی هستند.

وی با اعلام رضایت از روند پیشرفت این پروژه در شهرستان بندرانزلی افزود: مجموعه ای ۳۶ واحدی از این طرح در انزلی تا مرحله سقف پیش رفته و بزودی سایر واحدها نیز احداث می‌شوند و در واقع می‌خواهیم کار بصورت جهادی‌تر و با سرعت بالاتری انجام شود.

عباسی گفت : در این شهرستان زمین لازم برای طرح مسکن ملی فراهم شده و بندرانزلی مشکلی برای تهیه زمین ندارد و امید است ظرف مدت ۲ماه کارها به جایی برسد که مشخص شود چه تعداد واحد آغاز به کار کرده و چه مقدار نیاز به عرصه دارد تا متقاضیان هرچه سریعتر به مسکن مورد نیاز خود دست یابند.

وی خواستار استفاده از سازه های نوین و مدرن برای ساخت و مقاوم سازی این بناها شد تا کارها با سرعت بالا انجام شده و مسکن به موقع به مردم تحویل شود.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه مسکن مهر باید تعیین تکلیف شود، گفت: تکلیف مسکن مهر انزلی و سایر نقاط گیلان باید هر چه سریع تر مشخص شود.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه بلاتکلیفی مسکن مهر در برخی نقاط استان رنج آور است، گفت: در شرایطی که مردم با مشکل مسکن مواجه هستند بلاتکلیفی مسکن مهر پذیرفته نیست.

وی در ادامه خاطر نشان کرد : پروژه کنار گذر بندرانزلی نیز ۳۵۰ میلیارد تومان اعتبار دارد که بخشی از این اعتبار اختصاص یافته و بخشی نیز اختصاص خواهد یافت.

وی بندرانزلی از شهرهای مهم و اثرگذار گیلان در بخش های مختلف دانست و با بیان اینکه احیای تالاب انزلی از دغدغه های اصلی استان است، افزود: محیط زیست در حفط و احیای تالاب انزلی نقش بسیار مهمی دارد و تلاش شده تا از ورود پساب ها به این تالاب بین المللی‌ جلوگیری شود.

منبع: بازار

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان