جمعه, 10 فروردین 1403
جمعه, 10 فروردین 1403

به گزارش حکایت گیلان | با توجه به ادامه روند بارندگی در شهر رشت، کلیه نیروها، مدیران مناطق، رؤسای نواحی و اکیپ‌های خدمات شهری و اجرایی شهرداری با تلاشی بی وقفه و تا پاسی از شب در حال رفع آبگرفتگی و انسداد معابر در سطح مناطق پنجگانه هستند.

به نقل از واحد خبر مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت، همزمان با تشدید بارندگی در شهر رشت، مدیران مناطق، روسای نواحی، پسماند ، کلیه پاکبانان و اکیپ‌های اجرایی با تلاشی بی وقفه از شب گذشته تاکنون در حال رفع آبگرفتگی و انسداد معابر در سطح خیابان‌ها و مناطق پنجگانه می باشند.

در این بین مدیریت خدمات شهری شهرداری رشت نیز با به کارگیری تمام توان و امکانات خود تلاش دارد در روزهای بارندگی و بارش احتمالی برف از بروز آبگرفتگی، لغزندگی و اخلال در تردد وسائط نقلیه شهروندان جلوگیری نماید.

همچنین در شب و روز گذشته در یازده نقطه شهر رشت آب گرفتگی به وقوع پیوست که با تلاش اکیپ‌های اجرایی اکثر این آبگرفتگی‌ها در حال رفع می باشد و در منطقه یک نیز سه مورد آبگرفتگی وجود دارد که مشکل آن اساسی بوده و باید با اقدامات زیرساختی رفع مشکل شود.

علاوه بر موارد ذکر شده یک مورد آبگرفتگی در سطح بلوار ولیعصر کوچه یاس به وقوع پیوسته که اکیپ‌های اجرایی شهرداری رشت در حال تخلیه آب هستند که در این راستا جهت رفع اساسی مشکل نیازمند لوله گذاری است.

طبق گزارشات میدانی احصا شده از مناطق دو و پنج شهری مشکل آبگرفتگی در این محدوده رخ نداده است این در حالی است که در منطقه سه هم با اقداماتی از جمله لایروبی که سال گذشته در محله کیژده کوی شهدای اسلام صورت گرفته؛ آبگرفتگی روبروی بوستان ملت، خیابان شهدا، باند کندروی بلوار خرمشهر، روبروی صدا و سیما با تلاش اکیپ اجرایی مرتفع شد.

گفتنی است وجود سیستم فاضلاب سنتی، منهول‌ها و قطر لوله‌های قدیمی از جمله علل آبگرفتگی برخی نقاط نظیر خیابان شهدا محسوب می‌شود، همچنین قابل ذکر است در منطقه ۴ شهری نیز به غیر از چند مورد جزئی آبگرفتگی خاصی مشاهده نگردیده که آن هم با حضور به موقع نیروها رفع مشکل شد.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان