جمعه, 10 فروردین 1403
جمعه, 10 فروردین 1403
ادامه سریال تغییر طرح های دولت در وسط راه؛

پرداخت کالابرگ اختیاری شد!

۱۴۰۱/۰۹/۰۹ ۱۲:۴۷ چاپ

به گزارش حکایت گیلان |سیدصولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حاشیه جلسه امروز هیات دولت در جمع خبرنگاران اظهار داشته است:  استفاده از کالابرگ اختیاری است یعنی کسانی که خواستند می توانند از استفاده کنند و کسانی که خواستند می توانند از مبلغ نقدی استفاده کنند.

این حرف نشان می‌دهد که دولت هنوز هیچ برنامه خاصی برای آن چه تحول اقتصادی خوانده ندارد. در ابتدای این طرح گفته  شد، پرداخت یارانه نقدی بعد از حذف ارز ترجیحی دو ماهه است و بعد از آن کالابرگ الکترونیکی اجرایی می شود. بعد از مدتی اعلام شد زیرساخت های کالابرگ الکترونیکی فراهم نیست و پرداخت نقدی 300 الی 400 هزار تومانی ادامه پیدا کرد. چند روز گذشته از طرح آزمایشی کالابرگ در یکی از استان ها سخن به میان آورده شد و گفته شد که بعد از یک ماه این طرح در سراسر کشور اجرایی می‌شود. حالا نیز گفته می‌شود که کالابرگ اختیاری است. خب مشخص است که قاطبه یارانه بگیران، پرداخت نقدی را به کوپن ترجیح می دهند.

در طرح دارو هم چنین نابسمانی هایی را شاهد هستیم. طوری که بعد از حذف ارز ترجیحی طرحی به نام «دارویار» استفاده شده که بسیاری از متولیان به شکست چنین طرحی اعتراف کرده اند. از ابتدای سال بسیاری از طرح‌های دولت با تغییرات زیادی روبه رو بوده و گویی آن ها در حال آزمون و خطا هستند. حتی پرداخت حقوق بازنشستگان هم با تغییر در وسط سال مواجه شد. دولت مدام طرح های خود را تغییر می‌دهد و هنوز نمی‌داند که آینده باید چه کند. اعتبار این یارانه از کجا باید تامین شود و یا قیمت‌ها چگونه باید کنترل  شود. مدام می‌گویند که مردم نگران نباشند، ولی هنوز نمی‌دانند که در واقع چه طرحی در دست اجرا است. یکی از اقتصاددانان به نام مهدی پازوکی خطاب به رئیس جمهور نوشته است که او دوست دارد کاری کند، ولی نمی‌داند چگونه! 

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان