جمعه, 31 فروردین 1403
جمعه, 31 فروردین 1403

به گزارش حکایت گیلان | وزارت خزانه داری آمریکا روز پنجشنبه به وقت محلی تحریم‌هایی علیه ۱۳ شرکت مرتبط با بخش انرژی ایران وضع کرد.

دفتر کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا روز پنجشنبه به وقت محلی در بیانیه ای اعلام کرد: ۱۳ شرکت در حوزه های متعدد که فروش صدها میلیون دلار محصولات پتروشیمی ها و فرآورده های نفتی ایران به خریداران در شرق آسیا را تسهیل می کردند، تحریم کرد.

وزارت خزانه داری آمریکا افزود: اقدام امروز، دور پنجم تحریم هایی است که تجارت نفت و پتروشیمی ایران را از ماه ژوئن سال جاری میلادی هدف قرار می‌دهد.

برایان نلسون، معاون وزیر خزانه داری آمریکا در امور تروریسم و اطلاعات مالی، ادعا کرد: اقدام امروز روش های پیچیده فرار از تحریم ها را نشان می دهد که ایران برای فروش غیرقانونی محصولات نفتی و پتروشیمی خود استفاده می کند. آمریکا به اجرای تحریم‌ها علیه بازیگرانی که این تجارت را تسهیل می‌کنند ادامه خواهد داد.

شرکت‌هایی که آمریکا تحریم کرده است در امارات، هنگ‌کنگ، جزایر مارشال و چین مستقر هستند و دولت آمریکا مدعی است این شرکت‌ها به نیابت از شرکت‌های تحریم‌شده صنایع پتروشیمی خلیج فارس، پتروشیمی تریلیانس و شرکت ملی نفت ایران در رساندن محصولات نفت و پتروشیمی ایران به دست خریدارانی در شرق آسیا نقش داشته‌اند.

آمریکا همچنین روز چهارشنبه به وقت محلی اعلام کرد شش شخصیت حقیقی صدا و سیمای جمهوری اسلامی از جمله رئیس سازمان صدا و سیما و چند خبرنگار این رسانه را تحریم کرده است.

بر اساس اعلام وزارت خزانه‌داری آمریکا، پیمان جبلی، محسن برمهانی، احمد نوروزی، یوسف پورانواری، آمنه‌سادات ذبیح‌پور و علی رضوانی را در فهرست تحریم‌ها قرار داده است.

وزارت خزانه داری آمریکا همچنین روز سه شنبه به وقت محلی در تداوم رویکرد دوگانه کاخ سفید، تحریم های جدید را علیه ایران اعمال و شرکت تحقیقات صنایع هوایی شاهد را تحریم کرد و مدعی شد تحریم های جدید ایران، عوامل تولید و انتقال پهپادهای ایرانی به روسیه را هدف قرار می دهد.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان