جمعه, 10 فروردین 1403
جمعه, 10 فروردین 1403

به گزارش حکایت گیلان | نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقشه‌های برخی افراد برای ایجاد دوقطبی در زمان بازی‌های تیم ملی فوتبال در جام جهانی قطر گفت: برای مقابله با این اقدام تمهیداتی همچون حضور لیدرهای ورزشی و افراد با تجربه در جام جهانی اندیشیده شده است.

بیژن نوباوه در خصوص تمهیدات اندیشیده شده برای مسابقات تیم فوتبال ایران در جام جهانی قطر گفت: طبق شواهد ما و به خصوص با فیلم‌هایی که از رسانه‌های معاند پخش شده، آنها شدیدا در صدد دو قطبی کردن جامعه هستند به طوری که می‌خواهند برخی از ایرانی‌ها با پرچم سلطنت‌طلبان در جام جهانی حضور پیدا کنند؛ البته قرار است قطر با آنها برخورد کند. در کنار این افراد هم طرفداران تیم ملی خودمان حضور دارند.

وی ادامه داد: آنها به دنبال سوء استفاده از این شرایط هستند تا بگویند ملت ایران، ملتی است که با خودش درگیر است و ما را در بین سایر کشورها مردمی غیرمتمدن معرفی کنند لذا باید خدعه دشمن را شناخت؛ قطعا دشمن درصدد دو قطبی کردن و ضربه‌زدن به ماست. آن‌ها می‌خواهند باخت تیم ملی را به حساب بی‌لیاقتی ما و برد را به حساب خودشان بگذارند.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که «رفتار ملی بسیار مهم است»، گفت: اگر اعتراضی هم وجود دارد باید در خانه خودمان بیان کنیم و نباید آن را به خارج از کشور و سایر کشورها بکشانیم پس باید ایجابی و نه با ارعاب و تهدید کار کنیم؛ ایجابی به معنای فرهنگ سازی است.

وی توضیح داد: براین اساس پیشنهاد ما این بود که بسیاری از مسئولان به جام جهانی نرفته و به جای آنها پدران و مادران فوتبالیست‌ها و پیشکسوتان ورزش در جام جهانی حضور پیدا کنند چون وقتی چشم جوانان ما به این افراد می‌افتد، اهمیت ورزش را بیش از پیش درک کرده و می‌دانند که چقدر موضوع مهم است.

نوباوه با بیان این‌که «باید همه ما و رسانه‌ها روحیه سازی کرده تا جوان‌ها متوجه رفتارشان شوند»، اضافه کرد: در این شرایط جوان ورزشکار بعد از کسب قهرمانی دستش را روی سینه گذاشته و سرود جمهوری اسلامی ایران را می‌خواند؛ این یعنی ماجرا را فهمیده است، وقتی یک ورزشکار در مسابقه‌ای می‌برد با افتخار ایرانی است.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در جمع‌بندی با بیان این‌که دشمنان در جام جهانی و در قالب تماشاگر فوتبال به دنبال ایجاد دو قطبی هستند، گفت: دشمنان به دنبال دوقطبی کردن طرفداران در داخل ورزشگاه هستند.

وی درباره تمهیدات اندیشیده شده برای جلوگیری از این اتفاق گفت: قرار است بسیاری از لیدرهای ورزشی و افراد با تجربه به جام جهانی بروند همچنین پیشنهاد دادیم که دولت کمک‌هایی را در نظر گیرند تا قیمت هواپیما، هتل و محل اقامت برای حضور تماشاگران به خصوص اقشار کم‌درآمد ارزان‌تر تمام شود یا این‌که فقط تماشاچیان از ایران برای دیدن بازی بروند و شب را به ایران بازگشته و مثلا در کیش بخوابند. با این تمهیدات تعداد بیشتری از جمعیت متعهد ورزش دوست واقعی می‌تواند در ورزشگاه حضور پیدا کند.

منبع:ایسنا

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان