پنجشنبه, 09 فروردین 1403
پنجشنبه, 09 فروردین 1403

به گزارش حکایت گیلان | پس از برگزاری دادگاه تعدادی از متهمان اتفاقات و ناآرامی‌های اخیر در استان تهران، احکام بدوی این پرونده‌ها از سوی دادگاه انقلاب صادر شد.

مهر نوشت: حکم اعدام و بدوی برخی از دستگیرشدگان در تهران صادر شد.

با دستورات رئیس قوه قضائیه مبنی بر رسیدگی قاطع سریع و بر مبنای عدالت و قانون و بدون هیجان زدگی به پرونده‌های حوادث اخیر، در هفته‌های اخیر، روند بررسی پرونده‌های متهمان ناآرامی‌های اخیر، آغاز و دادگاه متهمان در حال برگزاری است.

برهمین اساس، پس از برگزاری دادگاه تعدادی از متهمان در استان تهران، احکام بدوی این پرونده‌ها از سوی دادگاه انقلاب صادر شد.

بر اساس احکام صادره، فردی که یک مرکز دولتی را به آتش کشیده بود، به اتهام اخلال در نظم و آسایش عمومی، اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم بر ضد امنیت ملی، محاربه و افساد فی‌الارض – محاربه از طریق به آتش کشیدن (تحریق و تخریب عمدی) به مجازات اعدام محکوم شد.

همچنین احکام پنج متهم ناآرامی‌های اخیر نیز توسط شعبه پانزدهم و بیست و هشتم دادگاه انقلاب صادر شده است.

این متهمان براساس اتهاماتی از قبیل اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم برضد امنیت ملی و اخلال در نظم و آسایش عمومی، به مجازات‌های حبس از پنج تا ۱۰ سال محکوم شده‌اند.

گفتنی است، آرای صادره بدوی بوده و قابل اعتراض در دادگاه تجدید نظر، خواهد بود. همچنین به دلیل قطعی نشدن احکام صادره، براساس قانون، جزئیات پرونده قابل انتشار نمی‌باشد که پس از قطعی شدن احکام در دادگاه تجدید نظر جزئیات آن‌ها اطلاع رسانی خواهد شد.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان