پنجشنبه, 09 فروردین 1403
پنجشنبه, 09 فروردین 1403

به گزارش حکایت گیلان | مارک زاکربرگ رئیس اجرایی شرکت متا اعلام کرد که مسئولیت این تصمیم را به عهده می گیرد و ابراز تأسف کرد.

شرکت آمریکایی«متا» مالک «فیسبوک» تصمیم گرفته است که تعداد کارکنان خود را نزدیک به 13 درصد کاهش دهد و بدین ترتیب تصمیم گرفته است که بیش از 11هزار تن از کارکنان خود را اخراج کند.

شرکت «مِتا پلتفرمز» امروز چهارشنبه اعلام کرد در یکی از بزرگ‌ترین اخراج‌های مرتبط با حوزه فناوری در سال جاری، 13 درصد از نیروی کار یا بیش از 11 هزار کارمند خود را اخراج می‌کند. متا، شرکت مادرِ فیس‌بوک، با هزینه‌های سرسام‌آور و بازار تضعیف‌شده‌ی تبلیغات دست به گریبان است.

این کاهش گسترده مشاغل، اولین مورد در تاریخ 18 ساله متا، به دنبال هزاران اخراج در دیگر شرکت های بزرگ فناوری از جمله توییتر - متعلق به ایلان ماسک - و شرکت مایکروسافت رخ می دهد.

رونق اقتصادی مرتبط با همه‌گیری ویروس کرونا که شرکت‌های فناوری و ارزش‌گذاری‌های آنها را تقویت کرد، امسال در مواجهه با تورم فزاینده و افزایش سریع نرخ‌های بهره، به رکود تبدیل شده است.

متا که سهام آن بیش از دو سوم ارزش خود را از دست داده است، اعلام کرد همچنین قصد دارد هزینه های اختیاری خود را کاهش دهد و توقف استخدام را تا سه ماهه اول سال آینده تمدید کند.

این شرکت همچنین تصمیم گرفته است که تا یک چهارم نخست سال آینده جذب نیروی کار را به تعلیق در بیاورد.

«مارک زاکربرگ» رئیس اجرایی شرکت متا اعلام کرد که مسئولیت این تصمیم را به عهده می گیرد و ابراز تأسف کرد.

منبع:جماران

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان