چهارشنبه, 29 فروردین 1403
چهارشنبه, 29 فروردین 1403
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گیلان:

اغتشاشات اخیر به کسب و کار اصناف گیلان لطمه وارد کرد

۱۴۰۱/۰۸/۱۷ ۱۳:۱۹ چاپ

به گزارش حکایت گیلان | مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان گیلان به رکودی که بازاریان و کسبه استان گیلان از اغتشاشات اخیر تجربه کرده اند، اشاره کرد و گفت: این آشوب ها بر کسب و کار اصناف استان لطمه وارد کرده و در پی آن درآمد بازاریان کاهش پیدا کرده است.

تیمور پورحیدری عنوان کرد: در این شرایط کسبه برای حفظ سرمایه خود بازار را تعطیل کردند که موجب رکود بازار شد و فروشندگان و عرضه کنندگان کالاها نتوانستند فعالیت مناسب برای رونق بازار خود داشته باشندو دچار نوعی رکود و کاهش درآمدها و مشکلات بعدی شده اند.
وی با اشاره به برگزاری جلسات و نشست‌های مشترک صنوف مختلف و بازاریان استان با مراجع قضایی، نظامی و انتظامی افزود: وقتی امنیت نباشد کسبه به ناچار مغازه های خود را تعطیل می کنند و این ایام موجب تعطیلی اجباری فعالیت های اقتصادی در سطح شهر شد.
وی بهترین نیروی‌های بازدارنده در برابر آشوب‌گری ها را کسبه و بازاریان دانست و عنوان کرد: بازار تحت هر شرایطی خط خود را از این افراد جدا می‌کند تا خدشه به تامین نیاز و مایحتاج مردم وارد نشود.
وی ادامه داد: در بازار باید امنیت برقرار باشد، اگرچه امنیت پایدار بوسیله نیروهای نظامی و انتظامی بصورت شبانه روزی تامین می شود اما نقش اصناف و کسبه در این مهم به جهت آنکه تامین کننده نیازهای مردم هستند، بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

منبع: ایرنا

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان