پنجشنبه, 09 فروردین 1403
پنجشنبه, 09 فروردین 1403

رضا امیرخانی گفت: حرف اصلی این است که وقتی تو این نظر را داری که نباید درمقابل اعتراضات کوتاه آمد، پس باید از قبلش به آن فکر می‌کردی. به نظرم حاکمیت دارد ارتباطش را با توده از دست می‌دهد و این خطر خیلی بزرگی است.

به گزارش حکایت گیلانروزنامه فرهیختگان مطلبی از رضا امیرخانی را منتشر کرده است.

 در این مطلب آمده است: نظر امنیتی می‌گوید که در شروع اعتراضات، هر قدم عقب‌نشینی یعنی پذیرفتن اینکه تنها راه تغییر در جامعه، اعتراضات خیابانی است. به‌هرحال این یک نظر امنیتی غالب است. خب راه‌حل چنین نگاهی این است که قبل از اینکه مردم اعتراض کنند، پس خودت همان یک قدم را عقب برو که موضوع حل شود. البته این چیزی که می‌گویند منطق امنیتی دارد، اما حرف اصلی این است که وقتی تو این نظر را داری که نباید درمقابل اعتراضات کوتاه آمد، پس باید از قبلش به آن فکر می‌کردی. به نظرم حاکمیت دارد ارتباطش را با توده از دست می‌دهد و این خطر خیلی بزرگی است.

امیرخانی افزود:سال ۸۸، گفتگو واقعا یک راه‌حل بود، یعنی اگر می‌پذیرفتیم که مثلا بخشی از جامعه، دل خوشی از شخص آقای احمدی‌نژاد ندارند و در نسبت آمار رضایت از او به‌گونه‌ای هستند که از هر سه‌نفر، یک‌نفر به او رای نداده است؛ به‌نظرم باز هم گفتگو قسمتی از راه‌حل یا خود راه‌حل بود. در آن سال‌ها اگر تلویزیون به این نتیجه می‌رسید که از مخالفان خودش دعوت کند و صحبت می‌شد شرایط متفاوت می‌شد. اما در ۱۴۰۱، اول باید توجه کنیم به ۱۳ سال گذشته که خیلی چیز‌ها تغییر کرده است و نکته مهم‌تر اینکه به‌نظر من گفتگو اصلا راه‌حل نیست، حتی قسمتی از راه‌حل هم نیست. گفتگو شاید کمک کند که به راه‌حل نزدیک شویم، اما راه‌حل نیست، یعنی این‌جوری نیست که ما بیاییم گفتگو کنیم و مساله‌ای که در خیابان می‌بینیم، حل شود.

منبع: روزنامه فرهیختگان 

همرسانی کنید:

نظرات شما:

محمدرضا کیانفر 17 آبان 1401 ساعت 04:08

.
رضا امیرخانی کارشناس سیاسی گفت: گفتگو اصلاً راه حل نیست و مسئله ای را که در خیابان می بینیم حل نمی کند.

آقای امیرخانی،
فقط زمانی می توانید گفتگو را راه حل ندانید که راه حلی بهتر و منطقی تر و عملی تر ارائیده باشید مطمئناً مسئله ی خیابان فقط یک راه حل دارد که آنهم گفتگو با مخالفان جمهوری اسلامی می باشد.
عالمی بر باد رفت از سعی ی بی پا و سری، خامه ها در مشق لغزش گم شد از بی مسطری.
گفتگو بنیاد تمکینت به توفان می دهد، گر همه کهسار باشی زین صداها می پری.

سرور گرامی،
تنها راه نجات میهن اتحاد ماست که هم صدا جمهوری اسلامی را تشویق به انجام دو فوریت نماییم:
1- قطع دشمنی با آمریکا برای دفع تهدیدات خارجی.
2- به رسمیت شناختن حق آزادی بیان مصوب قانون اساسی جهت حل مشکلات داخلی.
با تشکر از توجه شما.

نظر دهید - پسندیدم 0

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان